Co spakować na siłownię i fitness? 10 niezbędników

Bartek M. December 31, 2018 0
Co spakować na siłownię i fitness? 10 niezbędników

Siłownie i kluby fitness mają bogatą ofertę dla każdego, kto szuka alternatywy dla aktywności w terenie lub gimanstyki w domu. Energetyzująca zumba, ponadczasowy aerobik czy ćwiczenia ze sztangą lub na rowerku spinningowym są niezwykle popularne. Przychodząc na zajęcia grupowe, możesz liczyć na rady doświadczonego instruktora, dzięki czemu unikniesz błędów, które sprzyjałyby kontuzjom. Jeśli po raz pierwszy w życiu wybierasz się na siłownię lub fitness, sprawdź nasz wpis – podpowiadamy, co zabrać ze sobą do klubu sportowego!

Ubranie sportowe i bielizna na zmianę

Producenci strojów do ćwiczeń nie bez powodu sięgają po syntetyczne tkaniny, takie jak poliester. Ich zaletą jest to, że dużo sprawniej od bawełny przepuszczają powietrze i nie gromadzą wilgoci, dzięki czemu ubranie nie klei się do ciała.

Jaka odzież treningowa powinna znaleźć się w torbie sportowej? Przede wszystkim bielizna bezszwowa, która dopasowuje się do ciała, i w przypadku kobiet – stanik sportowy dla wygodnego podparcia biustu. Elastyczny podkoszulek lub top powinien przylegać do skóry, aby wydajnie odprowadzać pot z jej powierzchni. Czy będą to krótkie i luźne spodenki, czy przylegające legginsy – to już kwestia gustu. Jeśli tylko są uszyte z przewiewnego, szybkoschnącego materiału, będzie Ci wygodnie.

siłownia

Ochrona stóp i sportowe buty

Idealne obuwie na fitness jest uszyte z oddychających, lekkich, a zarazem wytrzymałych materiałów. Zwróć uwagę, czy wkładka amortyzuje drgania i zapewnia stabilne podparcie dla stóp podczas wysiłku. Z fasonem unieruchamiającym pięty zmniejszysz ryzyko kontuzji kolan i kostek.

Wielu odwiedzających kluby fitness i siłownie zapomina zabrać ze sobą preparat do dezynfekcji obuwia. W czasie intensywnego treningu skóra wydziela sporo potu, co stwarza w butach warunki korzystne do rozwoju bakterii i grzybów, a wkładka zaczyna nieprzyjemnie pachnieć. Środki do dezynfekcji obuwia skutecznie zwalczają drobnoustroje i zapobiegają utrwalaniu się dokuczliwej woni.

Po treningu większość ćwiczących chętnie korzysta z prysznica przy szatniach. Mimo że podłoga jest dezynfekowana, to ciepło i wilgoć sprzyjają rozwojowi grzybów na kafelkach, dlatego aby zapobiec infekcjom grzybiczym, należy chodzić w klapkach.

Lekkie, szybkoschnące ręczniki

Ręcznik z mikrofibry jest niezwykle lekki, szybkoschnący i nie zajmuje zbyt wiele miejsca w torbie sportowej. Najlepiej zaopatrzyć się w dwa egzemplarze. Mniejszy przyda się na salę ćwiczeń, by wytrzeć z siebie nadmiar potu, natomiast większy jest nieodzowny do wytarcia ciała po prysznicu.

fitness

Minikosmetyki

Produkty w wersji mini pozwalają zaoszczędzić sporo miejsca w kosmetyczce i ważą niewiele, dlatego są superwygodne, szczególnie, gdy drogę na siłownię pokonujesz pieszo. Dbanie o higienę ułatwiają zestawy turystyczne zawierające słoiczki, dozowniki i atomizery o pojemności kilkudziesięciu mililitrów, w które możesz przelać mydło w płynie lub mleczko do demakijażu. Niektóre siłownie udostępniają szampony i żele pod prysznic, jednak w przypadku kłopotliwej cery najrozsądniej jest wziąć własne, sprawdzone kosmetyki, co do których masz pewność, że nie uczulają i nie podrażniają. I na koniec spakuj rzecz totalnie niezbędną – dezodorant.

Przybory do włosów: suszarka, szczotka, gumka albo opaska

Prócz kosmetyków do mycia na siłownię czy fitness zabierz ze sobą suszarkę i szczotkę do włosów, aby wysuszyć i poprawić fryzurę przed wyjściem z klubu. Warto zaopatrzyć się w wersje podróżne tych akcesoriów, które zajmują zdecydowanie mniej miejsca. Wyjście na zewnątrz z mokrymi włosami może skończyć się przeziębieniem.

Na zajęcia sportowe zabierz ze sobą również gumkę albo opaskę do włosów. Dzięki nim niesforne kosmyki nie będą utrudniać ćwiczeń.

Woda mineralna

Butelka mineralnej na siłowni jest absolutnie niezbędna, unikaj jednak wód źródlanych, gdyż są ubogie w mikroelementy. Napoje izotoniczne działają podobnie jak woda – skutecznie gaszą pragnienie i uzupełniają deficyty magnezu i sodu, które pojawiają się, gdy intensywnie się pocisz. Niestety zawierają w swoim składzie sztuczne aromaty i barwniki, konserwanty oraz sporą dozę cukru.

Okno anaboliczne – wybierz pożywną przekąskę!

Okno anaboliczne trwa do trzech godzin po zakończeniu ćwiczeń. To czas, w którym zjedzenie czegoś pożywnego zaowocuje lepszą regeneracją mięśni i zwiększy efektywność wysiłku. Wzrost siły i masy mięśniowej byłby znacznie utrudniony bez dostarczenia w przekąsce potreningowej białek i węglowodanów. Przyrządzona w shakerze odżywka białkowa, batonik musli lub banan, wpisują się idealnie w potrzeby zmęczonego organizmu.

Akcesoria do ćwiczeń

Z pomocą pulsometru możesz na bieżąco kontrolować tętno i osiągać lepsze wyniki odchudzania. Kiedy utrzymujesz puls na poziomie 60–70% tętna maksymalnego, tkanka tłuszczowa jest najskuteczniej spalana. Niektóre modele prezentują pomiar spalanych kalorii, co przydaje się osobom na diecie.

Jeżeli jesteś fanem ćwiczeń siłowych, włóż rękawiczki ochronne, które zapobiegają nie tylko nieprzyjemnym otarciom i pęcherzom, ale również wyślizgiwaniu się z rąk ciężarków lub sztangi.

Przydatnym gadżetem są także frotki na nadgarstki – jednym ruchem uporasz się z potem spływającym do oczu, a wysiłek okaże się dużo bardziej komfortowy.

Kłódka na szyfr

Większość siłowni wymaga od gości własnej kłódki do zabezpieczenia zawartości szafki. Najlepiej wyposażyć się w kłódkę zabezpieczaną szyfrem, bo dzięki niej nie musisz się martwić, że kluczyk gdzieś przepadnie, a dostęp do rzeczy osobistych będzie utrudniony.

Zadbaj o to, by trening przebiegł łatwiej

Wielu osobom trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek aktywność fizyczną bez dźwięków rytmicznej melodii. Muzyka pozytywnie wpływa na motywację i ułatwia ćwiczenia, dlatego warto zabrać na siłownię odtwarzacz mp3.

Aplikacje na telefon z planami treningowymi to znakomity pomysł, szczególnie na początku przygody z siłownią. Dzięki nim wiesz, od czego zacząć i co warto uwzględnić w czasie swojej aktywności, aby była ona jak najbardziej efektywna. Na wypadek, gdyby upatrzone przez Ciebie sprzęty okazały się zajęte, przygotuj awaryjny program ćwiczeń.

Wysokiej jakości odzież funkcyjna i obuwie treningowe zwiększają komfort podczas najbardziej wyczerpujących aktywności. Strój sportowy bez trudu skompletujesz na sklepiguana.pl. Serdecznie zapraszamy!

Żródło zdjęć: shutterstock.com

Leave A Response »