Co wybrać? Aerobik czy zumba?

Aneta Rachwał - Adamczyk September 20, 2016 0
Co wybrać? Aerobik czy zumba?

Zastanawiasz się jak szybko stracić zbędne kilogramy? Czy wybrać w tym celu aerobik, czy też skusić się na zumbę? Która z tych aktywności fizycznych sprawi, że nasza aktywność fizyczna przyniesie lepsze efekty, oraz rezultaty?

Kto powinien uprawiać aerobik, a kto zumbę?

Która aktywność fizyczna – aerobik, czy zumba- pozwoli Ci szybciej schudnąć? Oba te treningi zaliczane są do ćwiczeń o charakterze aerobowym, czyli ćwiczeń cardio. Oba treningi to także poprawienie metabolizmu, a tym samym o wiele szybsze i skuteczniejsze, aniżeli dotychczas spalenie zalegającej w organizmie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo sporty te poprawiają ogólną wydolność naszego organizmu, sprawiają, że serce lepiej pracuje i chronimy się przed szeregiem różnorodnych chorób. Zarówno zumba jak i aerobik poprawiają nasze samopoczucie, obniżają poziom stresu, dlatego w czasie treningu mamy szasnę nie tylko ćwiczyć swoje ciało, ale również odpocząć i zrelaksować się.

Wady i zalety aerobiku

Aerobik ma nieco szersze pojęcie aniżeli zumba, jednak kryją się pod nim podobne ćwiczenia. Skoncentrowany jest on przede wszystkim na rozciąganiu oraz uelastycznianiu naszych mięśni. Naturalnie w swoim początkowym etapie różni się nieco, albowiem regularnie trenując wzmacniamy swoje ciało, kondycję i możemy wykonywać go dłużej oraz sprawniej. Nie oznacza to jednak, że aerobik mogą uprawiać jedynie profesjonaliści. Przeciwnie jest świetny dla amatorów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem. Aerobik bardzo często jest też połączony z gimnastyką korekcyjną, co sprawia, że jest znakomitym treningiem dla tych, którzy borykają się z problemami kręgosłupa.

Nie zapominajmy jednak, że aerobik to dokładne powtarzanie serii ćwiczeń, często w jednej, niewygodnej pozycji, dlatego jego wadą może być fakt, że jest nieco monotonny oraz męczący.

Zumba i jej walory

Zumbę określić można, jako jedną z form aerobiku. Łączy w sobie zajęcia fitness z latynoskimi krokami tanecznymi. Ćwiczymy słuchając muzyki flamenco, salsy, czy też hip – hopu, a nawet utworów indyjskich. W tej aktywności fizycznej doskonale się bawimy, czas mija szybko a spalamy naprawdę wielką ilość kalorii. Nie trzeba wykonywać ćwiczeń doskonale, maksymalnie perfekcyjnie. Ważną rolę odgrywa tutaj po prostu zabawa a chudnie się bardzo szybko.

 

Leave A Response »