Ćwiczenia wytrzymałościowe

Aneta Rachwał - Adamczyk June 18, 2015 0
Ćwiczenia wytrzymałościowe

W ostatnim okresie bardzo modne są tak zwane ćwiczenia wysiłkowe, a bardziej znane pod nazwą trening wysiłkowy lub też trening kardio. Trening  Kardio to zestaw różnych ćwiczeń, które mają na celu poprawę wydolności serca, a także całego organizmu. Są to ćwiczenia, które można polecić każdemu. Nie ma ograniczenia wiekowego do wykonywania takich ćwiczeń. Nie ma również znaczenia, w jakiej obecnie się jest formie.

Kardio dla każdego

Wykonywanie ćwiczeń kardio ma bardzo dobry wpływ na organizm, nie tylko poprawia wydajność serca, ale również pomaga zrzucić nadmierne kilogramy, poprawia sprawność ruchową organizmu, a także ma doskonały wpływ na układ oddechowy. Generalnie trening Kardio to zespół odpowiednich ćwiczeń wysiłkowych, które pobudzają serce do wzmożonego wysiłku. Warunkiem pozytywnego oddziaływania na organizm jest pewna systematyczność w wykonywaniu tych ćwiczeń. Nie można przecież uważać, że po jednym czy dwóch treningach wysiłkowych nasz organizm będzie zdrowszy. To regularne treningi wysiłkowe pomagają wzmacniać serce, dzięki czemu będzie mogło sprawniej pompować krew. Ta lepsza sprawność serca przekłada się na nasze lepsze samopoczucie, na sprawniejsze działanie całego układu krążenia, a co za tym idzie również zmniejszenie zagrożenia zawałem, czy też udarem.

Dłuższe życie

Można powiedzieć, ze ćwiczenia wysiłkowe mogą przedłużyć i to o sporo życie ćwiczącego człowieka. Jednak największe korzyści z wykonywania tych ćwiczeń mają osoby, które pragną się odchudzić. Dzieje się tak, dlatego, że podczas wykonywania tych ćwiczeń organizm spala dość dużo energii, którą czerpie z nagromadzonych zapasów tłuszczu. Nie muszą być to ćwiczenia nawet bardzo intensywne, jednak nie powinny trwać krócej niż pół godziny i powinny być regularne.

Lekarze oraz trenerzy twierdzą, że regularne uprawianie ćwiczeń wysiłkowych może przedłużyć życie. To wszystko, dlatego, że uprawianie tych sportów powoduje wzmocnienie mięśnia sercowego, który z kolei mniej się męczy, czyli zużycie serca spada i to może w niektórych przypadkach być to spadek znaczny. Treningi wysiłkowe mają doskonały wpływ na zwiększenie przepustowości żył, co ma z kolei wpływ na zmniejszenie ryzyka udaru czy zawału serca, nie wspominając o groźnej zakrzepicy.

Leave A Response »