Czas na rozgrzewkę

Aneta Rachwał - Adamczyk December 11, 2015 0
Czas na rozgrzewkę

Marzysz o prawdziwym i niczym nie ograniczonym białym szaleństwie, jednakże jednocześnie boisz się kontuzji i urazu? Bardzo łatwo ich uniknąć stosując pewne zalecenia oraz zasady. Odpowiedzmy na kilka pytań, które na pewno sprawią, że zimowe sporty staną się bezpieczne i przyjemne. Najważniejsze jest to, że aby zapobiec kontuzjom zimowym już dwa miesiące wcześniej powinniśmy wzmocnić mięśnie nóg, kręgosłupa oraz ogólnej elastyczności ciała.

Jak wybrać dyscyplinę zimową idealną dla siebie?

Aktywności zimowych jest naprawdę bardzo wiele, lecz szczególnie polecane są narty biegowe. Sport ten angażuje bardzo wielką ilość mięśni i jest w najmniejszym stopniu kontuzjogenny. Już kilka lekcji z instruktorem sprawi, że poznamy podstawowe techniki a także kroki. Pierwsza metoda jest bardzo prosta, gdyż uchodzi za intuicyjną. Metoda ta dotyczy przede wszystkim wykorzystanie ślizgu a także angażowania rąk i nóg. Metoda ta uczy także ekonomicznej, energetycznej jazdy.

Sporty zimowe, najlepsze dla dzieci

Już małe dzieci kochają aktywność i zabawę na śniegu. Zacząć można od sanek, lecz przychodzi czas kiedy nasz maluch zaczyna oczekiwać czegoś więcej. Później przychodzi pora na narty dla najmłodszych, czyli narty karvingowe przeznaczone od 6 do 12 lat. Ich długość oblicza się mając na uwadze wzrost dziecka. Naukę rozpocząć należy od upadania, a także wchodzenia pod górę. Następnie uczymy się hamować i w końcu skupiamy na nauce jazdy. Warto wiedzieć, że im jesteśmy młodsi tym szybciej się uczymy, a nasze ciało jest bardziej elastyczne. Tym samym nasz maluch prędko opanuje ten sport.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Aby sporty zimowe nas nie zaskoczyły musimy przygotować nasze mięśnie do wysiłku. Ćwiczyć możemy na wiele sposobów, wykonywać przysiady, wykroki, czy też plank, dzięki któremu wzmocnimy mięśnie brzucha i pleców. Warto także korzystać z siłowni i wykonywać ćwiczenia wytrzymałościowe. Świetnie sprawdzi się ergometr wioślarski, dzięki któremu do pracy zaangażujemy wszystkie nasze mięśnie. Z kolei orbiterek może służyć nam jako stymulator nart.

Leave A Response »