Jak osiągać lepsze wyniki w sporcie?

Michal July 24, 2016 0
Jak osiągać lepsze wyniki w sporcie?

Ilu ludzi, tyle powodów do uprawiania aktywności. Począwszy od poprawy kondycji fizycznej, przez rywalizację, zaś na aspektach wizualnych kończąc. Niezależnie od tego z jakiego powodu uprawiasz sport, dążysz do jednego – postępów. Najgorszy okres w życiu sportowca to czas stagnacji. Zastój może załamać nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. To właśnie dlatego należy zwrócić uwagę na trzy elementarne filary sukcesu każdego sportowca – dietę, trening oraz regenerację.

Zbilansowana dieta?

Pojęcie diety zbilansowanej istnieje w świecie sportu od dawna. Zbilansowane odżywianie ma na celu dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii oraz makroskładników do naszego pożywienia. Ponadto, cenne witaminy oraz minerały biorące udział w ogromnej ilości procesów w naszym ciele również dostarczane są przede wszystkim z pokarmu. Należy zatem zadbać o to, aby dieta w sposób kompletny zaspokajała nasze dobowe zapotrzebowanie na kalorie oraz makroskładniki. Pamiętajmy również, aby wybierać pożywienie jak najmniej przetworzone, gdyż każdy proces obróbki pozbawia produkty cennych witamin oraz minerałów.

Prawidłowo dobrany trening.

Trening to motor napędowy naszego sukcesu. Niezależnie od tego, jaką dyscyplinę uprawiasz, musisz poprawiać konkretne parametry Twojego ciała, jak np. siła, wytrzymałość czy masa mięśniowa. Trening to nie tylko konkretne ćwiczenia, ale i również czas przed/po, który powinien być odpowiednio spożytkowany na rozciąganie statyczne oraz rolowanie powięzi mięśniowych. Należy pamiętać, że tego typu zabiegi nie tylko pozwalają poczuć się lepiej, ale pełnią świetną rolę prewencyjną przed kontuzjami.

Regeneracja = postępy.

Podstawowym narzędziem regeneracji jest sen. Ten fizjologiczny stan naszego układu nerwowego, przy pomocy hormonów takich jak hormon wzrostu czy testosteron, pozwala na odbudowę zniszczonych tkanek oraz eliminację powstałych stanów zapalnych. Szaleńcze tempo życia ukierunkowane na karierę, sukcesywnie ogranicza ilość snu. To bardzo niepożądane zjawisko, które w świecie sportowca winno być zawczasu neutralizowane. Odpowiednia dawka snu to (w zależności od różnych czynników) od 7  do 9h/dobę. Regeneracja to nie tylko aspekty fizyczne, ale i również psychiczne. Bardzo dobrym rozwiązaniem może okazać się relaks przy dobrej muzyce czy uprawianie jogi.

Leave A Response »