Jak poprawić jakość codziennego treningu?

Aneta Rachwał - Adamczyk April 28, 2017 0
Jak poprawić jakość codziennego treningu?

Bardzo wiele osób w trosce o zdrowie, samopoczucie i piękną sylwetkę przeznacza coraz większą ilość czasu na sport, regularne treningi. Niestety często jednak mimo starań trening nie przynosi efektów jakich oczekujemy. Warto poznać elementarne części udanego treningu, aby stał się on o wiele bardziej intensywny.

  • Zbilansowana i optymalna dieta

Oczywiście, prawdą jest że w zdrowym ciele mieszka zdrowy duch, dlatego też aktywność fizyczna jest niezwykle ważnym elementem naszego dnia codziennego. Aby trening i nasze wysiłki mogły przynosić adekwatne efekty, powinniśmy stosować odpowiednią dietą, która to jest ściśle związana z aktywnością fizyczną. Adekwatne odżywianie wiąże się z tym, że posiłek musimy zjeść najpóźniej dwie godziny przed planowanym posiłkiem. Dodatkowo w naszym menu powinno znaleźć się szereg węglowodanów, ponieważ gwarantują one źródło energii. Świetnymi przykładami menu są kasze, pieczywo ziarniste a także makarony. Również po treningu posiłek powinien się składać z białka oraz węglowodanów. Można sięgnąć między innymi po jogurt naturalny z orzechami i bananem.

  • Nawadnianie organizmu

Niekiedy zapominamy w czasie treningu, że podstawą jest picie wody. W czasie wysiłku fizycznego temperatura ciała wzrasta, dlatego wydziela się pot. Warto wiedzieć, że w czasie treningu tracimy bardzo dużo wody, a tym samym może pojawić się uczucie nagłego osłabienia. Picie wody zwiększa wytrzymałość, przyśpiesza regenerację mięśni i ogólnie wspomaga trening.

  • Dobrze ułożony plan treningowy

Niezwykle istotny do efektywnego treningu jest również przemyślany plan treningowy. Niepożądanymi efektami treningu jest maksymalne zmęczenie, ból mięśni, czy nadmierna ilość potu. Nie przynosi również efektów chaotyczna sesja treningowa, dlatego musi być ona przemyślanym harmonogramem pracy. By stworzyć plan treningu pod uwagę musimy wziąć indywidualne predyspozycje, czyli wagę, wzrost, oraz kontuzjogenność.

  • Rozciąganie po treningu

Bardzo wielu sportowców zapomina również o rozciąganiu mięśni już po zakończonym treningu. Dzięki temu bowiem usuwamy wszelkie napięcia jakie powstały w czasie pracy mięśni. Relaksujemy ciało, regulujemy oddech i pozwalamy odpocząć naszemu organizmowi.

Leave A Response »