Jak trenować na siłowni

Aneta Rachwał - Adamczyk March 23, 2015 0
Jak trenować na siłowni

Siłownie dwa razy w roku przeżywają oblężenie – po nowym roku, kiedy każdy sobie wyznacza nowe cele i chce się szybko pozbyć tłuszczyku, który obrósł nasze ciała po świętach. Drugi raz przed wyjazdem na wakacje, kiedy każdy chce wyglądać jak młody bóg na plaży. Większość się rzuca na ćwiczenia myśląc błędnie, że większe obciążenie, czy też wykonywanie większej ilości ćwiczeń, sprawi, ze szybciej pozbędzie się zbędnych kilogramów. Niestety takie postępowanie może się przyczynić do kontuzji, a nie do pożądanych efektów.

Trener profesjonalny

Najlepszym sposobem na ćwiczenia jest zatrudnienie trenera personalnego. To dzięki jego uwagom można uniknąć bolesnych kontuzji. Nie zawsze jednak jest możliwość ćwiczenia, pod okiem trenera. Trzeba wówczas się stosować do prostych zasad. Po pierwsze trzeba pamiętać, ze na efekty czasem trzeba poczekać trochę dłużej. Nie można oczekiwać, że już po dwóch lub trzech tygodniach ćwiczeń będzie się można pochwalić brzuchem, na którym będzie sześciopak, lub bicepsem wielkości arbuza.

Istotna jest systematyczność

Kolejna zasada to systematyczność. Trzeba ćwiczyć na siłowni co najmniej cztery razy w tygodniu. Jedna lub dwie wizyty na siłowni tygodniowo nie zmienią wiele. Przed ćwiczeniami trzeba się rozgrzać. Nic nie jest gorszego niż ćwiczenie zimnych mięśni, jest to prosta droga do kontuzji. Na samo ćwiczenie warto zarezerwować, co najmniej 60 minut. Kolejna zasadą jest dostosowanie intensywności do swoich możliwości i swojego wieku. Nie warto się przeforsować, gdyż może to przynieść odwrotne efekty od zamierzonych.

Leave A Response »