Jeśli chcesz schudnąć wybierz trening cardio

Bartek M. May 31, 2017 0
Jeśli chcesz schudnąć wybierz trening cardio

Trening cardio jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Wystarczy trenować trzydzieści minut dziennie trzy razy w tygodniu. Cardio to nie tylko jogging, ale wiele innych form aktywności fizycznej. Można go uprawiać w domu, klubie fitness lub na świeżym powietrzu.

Na czym polega trening cardio?

Są to ćwiczenia, których zadaniem jest wzmocnienie organizmu oraz zredukowanie masy ciała. Trening powinien być tak zaplanowany, by w jego trakcie pracowała jak największa ilość mięśni. Bardzo ważne jest również utrzymanie tętna na odpowiednim poziomie (75 % tętna maksymalnego). Aby na bieżąco móc monitorować częstotliwość akcji serca należy dysponować pulsometrem.

O czym należy pamiętać w czasie ćwiczeń w domu?

Trening w domu może być równie skuteczny, co w profesjonalnej siłowni, jednak wymaga on znacznie większej samodyscypliny. Największym problemem, jaki występuje w czasie ćwiczeń w domu jest brak odpowiedniej motywacji. Trenując w grupie nie występuje ten problem. Jeśli pragniemy mieć rezultaty należy też pamiętać o dobrze zbilansowanej diecie.

Ćwicząc w domu nie trzeba dysponować żadnymi skomplikowanymi urządzeniami. Wystarczy na przykład skakać na skakance, trenować z użyciem hula–hop lub chodzić po schodach. Jednak dobrej jakości sprzęt fitness znacznie podnosi nie tylko komfort ćwiczeń ale również ich efektywność. Warto, zatem jeśli to tylko możliwe zaopatrzyć się w rowerek treningowy, orbitrek lub stepper.

Najlepsze efekty daje połączenie treningów cardio z treningiem siłowym. Warto wykonywać je na przemiennie.

Trening w klubie fitness

W klubie fitness lub w siłowni możemy korzystać z najróżniejszego sprzętu do ćwiczeń. Najważniejsze jest jednak to, w jaki sposób go wykorzystamy. Warto przed rozpoczęciem treningu zapoznać się z możliwościami urządzeń, które mamy zamiar używać.

Nowoczesne maszyny kardio mają wiele bardzo pożytecznych rozwiązań, w tym między innymi opcję pomiaru akcji serca lub wybór planów treningowych. Najpopularniejszymi urządzeniami do ćwiczeń cardio są:

  • stepper,
  • bieżnia,
  • rowerek,
  • orbitrek,
  • step,
  • wioślarz.

Jak często należy trenować?

Bardzo ważny jest plan ćwiczeń. Należy go ściśle przestrzegać i nie odpuszczać sobie. Treningi powinny się odbywać przynajmniej trzy razy w tygodniu i trwać nie krócej niż trzydzieści minut.  Każdy powinien być też poprzedzony kilku minutową rozgrzewką przygotowującą mięśnie, ścięgna i stawy do wysiłku. Zawsze warto wybierać rodzaj aktywności fizycznej, który się lubi. Dzięki temu dużo łatwiej zmotywować się do ćwiczeń i systematycznie i do nich powracać. Od czasu do czasu warto urozmaicać trening przez wprowadzanie nowych elementów, dzięki temu nie stanie się on zbyt monotonny.

Leave A Response »