Najlepsze ćwiczenia na wytrzymałość tlenową

Marcin B. January 20, 2021 0
Najlepsze ćwiczenia na wytrzymałość tlenową

Wytrzymałość tlenowa czy też wydolność oddechowa to element, dzięki któremu można mówić zarówno o zwiększonej możliwości wykonywania większych wysiłków jak również można mówić o większym komforcie w codzienności. Aby jednakże można było mówić o uzyskaniu większego stopnia wytrzymałości tlenowej, potrzeba jest czasu, cierpliwości, odpowiedniego treningu jak również odpowiedniego stopniowania jego intensywności. Należy także podkreślić, że każdy organizm człowieka jest nieco inny, a tym samym w każdym przypadku będziemy mówili o nieco innej ścieżce dochodzenia do zadowalającego stopnia wytrzymałości tlenowej, o nieco innym czasie realizacji celu. Z czasem należy zwiększać obciążenia, gdyż to pozwoli uzyskać zakładane cele. Aby je potem utrzymać, należy poziom obciążenia utrzymywać lub też nieco zmniejszyć, ale tylko nieznacznie.

Powiązany wpis: Ćwiczenia wytrzymałościowe

Rodzaje treningu pozwalającego zwiększyć wytrzymałość tlenową

Nie każda aktywność fizyczna będzie w takim samym stopniu powodować zwiększenie wytrzymałości tlenowej. W niektórych przypadkach trening nie będzie miał żadnego wpływu na tenże parametr lub też ów wpływ będzie bardzo nikły. Do bardzo korzystnych dla aspektu zwiększenia wytrzymałości tlenowej form aktywności fizycznej na pewno należy zaliczyć:

  • – bieg na 100 metrów
  • – bieg na 5 km
  • – bieg maratoński
  • – wioślarstwo
  • – piłka nożna

To oczywiście tylko wybrane spośród większej ilości możliwych korzystnych form aktywności fizycznej, na które można postawić chcąc zwiększyć swoją wytrzymałości tlenową. Poza wymienionymi można równocześnie stosować chociażby:

  • – długodystansowy trening wolny
  • – trening interwałowy
  • – ciągły trening z dosyć dużą intensywnością
  • – fartlek
  • – trening obwodowy

Długodystansowy wolny trening powinien odznaczać się dosyć niską intensywnością. W głównej mierze jest on polecany osobom początkującym. Osoby w pewnym zaawansowaniu treningowym powinny postawić na nieco inny rodzaj treningu jeśli chcą osiągnąć wyższy poziom wytrzymałości tlenowej.

Trening interwałowy to kolejny z rodzajów aktywności fizycznej, który z powodzeniem może spowodować poprawę w zakresie wydolności oddechowej człowieka. Tutaj szczególną uwagę należy przyłożyć do zachowania właściwych proporcji pomiędzy czasem pracy oraz czasem odpoczynku.

Ciągły trening z dosyć dużą intensywnością jest bodajże najlepszym sposobem na to, aby skutecznie poprawić wytrzymałość tlenową swojego organizmu. Należy tutaj przyjąć w granicach 80 do 95 HrMax, co jest wartością naprawdę bardzo wysoką.

Fartlek to sport, to aktywność fizyczna, w której mamy do czynienia z ciągłym byciem w ruchu, który jest przeplatany ćwiczeniami szybkościowymi. Poza zwiększeniem wydolności oddechowej, taka forma aktywności ruchowej daje także znacznie więcej mocy.

Każda z wymienionych form treningowych będzie pozwalała stopniowa zwiększać parametr wydolności oddechowej organizmu. Ważne jest to, aby zachować cierpliwość, aby nie starać się zbyt szybko osiągać zbyt wiele, ponieważ takie podejście na pewno nie pozwoli uzyskać zamierzonych rezultatów.

Zobacz również: Od kiedy poduszka ortopedyczna dla niemowląt?

Leave A Response »