Nie masz czasu na ćwiczenia? Sprawdź trening EMS – elektrostymulacji mięśniowej

Bartek M. June 18, 2020 0
Nie masz czasu na ćwiczenia? Sprawdź trening EMS – elektrostymulacji mięśniowej

Trening EMS polega na pobudzeniu mięśni do intensywnej pracy przez ich elektrostymulację. Za pomocą tej nowoczesnej metody treningowej możliwe jest jeszcze skuteczniejsze ćwiczenie różnych partii mięśni dla budowy siły, poprawy kondycji i spalenia tkanki tłuszczowej.

Na czym dokładnie polega trening EMS? Kiedy warto się na niego zdecydować? Czy korzystanie z takiej metody ćwiczeń jest bezpieczne? Czy trening EMS ma jakieś wady?

Gdy szukasz takiej metody ćwiczeń, która będzie mogła dać optymalne efekty bez spędzania długich godzin na siłowni lub w klubie fitness, trening personalny z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśniowej może być bardzo dobrym wyborem.

Czym jest trening EMS?

Trening EMS, inaczej trening elektrostymulacji mięśniowej od angielskiego Electric Muscle Stimulation, jest rodzajem treningu personalnego, w trakcie którego ćwicząca osoba podpięta jest do specjalnego urządzenia emitującego bezpieczne impulsy elektryczne o niskiej częstotliwości.

Dzisiaj treningi z elektrostymulatorem mięśni są bardzo popularne. Aktualnie można skorzystać z nich także w Polsce, w tym także w Krakowie. To tam działa studio In Time Kraków, które dysponuje nowoczesnym sprzętem dedykowanym do elektrostymulacji mięśni. Już teraz z takiej oferty korzysta wiele osób i ciągle dołączają do nich nowe.

Główne zalety treningów EMS:

  • intensywnie aktywują mięsnie do pracy
  • wspomagają pracę różnych grup mięśniowych
  • wystarczy 20 minut treningów tygodniowo
  • odbywają się pod okiem doświadczonego trenera personalnego
  • mogą być bardzo dobrym uzupełnieniem różnych aktywności fizycznych
  • są bezpieczne dla organizmu człowieka

Jak przebiega trening EMS?

Pierwsza wizyta w studiu prowadzącym trening EMS rozpoczyna się od konsultacji z trenerem personalnym. Specjalista ten wykonuje wtedy pomiary ciała, a także wywiad ze swoim klientem, na podstawie którego może przyszykować dla niego indywidualny zestaw ćwiczeń dopasowanych do jego ciała, kondycji oraz celów.

Następnie trenująca osoba zakłada specjalny strój, który zawiera elektrody prowadzące do jednostki centralnej. Trener programuje jednostkę tak, aby emitowała impulsy o określonych parametrach.

Trening EMS polega na wykonywaniu ćwiczeń wskazanych przez trenera. Nie są to jednak ćwiczenia forsowne, wyczerpujące. Dzięki temu, że w trakcie ich wykonywania zachodzi elektrostymulacja mięśni, pracują one jeszcze intensywniej niż w trakcie zwykłych ćwiczeń.

Całkowity czas trwania takiego treningu to najczęściej 20 minut – jest on porównywalny nawet z paroma godzinami spędzonymi na ćwiczeniu na siłowni czy w klubie fitness.

Oczywiście, dla uzyskania optymalnych efektów, trening EMS należy powtarzać. Zaleca się jedną wizytę w studiu tygodniowo, dlatego to bardzo dobra propozycja przeznaczona dla każdego, kto nie ma czasu na częste ćwiczenia.

Trening EMS – dla kogo będzie najlepszy?

Treningi elektrostymulacji mięśniowej są wszechstronne i bardzo dobrze nadają się niemalże dla każdej osoby, której zależy na poprawie swojej sylwetki, kondycji, siły.

Główne wskazania do treningów EMS to:

  • nadmiar tkanki tłuszczowej – nadwaga, otyłość
  • wiotkość skóry, cellulit
  • niska masa mięśniowa
  • bolące mięsnie i stawy
  • bóle pleców
  • gorsza kondycja

Czy trening EMS ma jakieś wady?

Zasadniczo, trening EMS jest bezpieczny, wysoce skuteczny, a także pozwala oszczędzać czas.

Najlepiej jednak stosować go jako dodatek do aktywności fizycznej, czyli nie bazować tylko na nim w dbaniu o swoje zdrowie i sylwetkę. Może być on uzupełnieniem spacerów, biegania, jazdy na rowerze, pływania na basenie.

Należy też pamiętać, że trening EMS ma także określone przeciwwskazania zdrowotne. Nie mogą korzystać z niego kobiety w ciąży, osoby z wszczepionym rozrusznikiem serca, chorobami serca, nadciśnieniem, epilepsją oraz cukrzycą.

Leave A Response »