Polki aktywne w sporcie

Aneta Rachwał - Adamczyk March 2, 2016 1
Polki aktywne w sporcie

Jak wynika z przeprowadzonych badań ogromna ilość Polek uprawia sport. Współcześnie coraz częściej jesteśmy aktywne, ćwiczymy, jednakże na ogół czynimy to na własną rękę nie konsultując naszej diety z lekarzem, czy też aktywności sportowej z trenerem.

Aktywność, na co dzień

Ostatnie lata udowodniły, że stajemy się coraz aktywniejszym narodem. Dotyczy to nie tylko panów, ale i pań. Niemalże osiem na dziesięć Polek uprawia sport przynajmniej dwa razy w tygodniu. Najczęściej wybieramy jazdę na rowerze, biegamy, pływamy, chodzimy na siłownię, oraz do klub fitness.

Niekonsultowana aktywność fizyczna

Zaletą jest to, że jesteśmy aktywni, jednakże jak dowodzą statystyki nie jesteśmy profesjonalistami swojej aktywności. Przeciwnie ćwiczymy „na własną rękę”, nie konsultujemy się z żadnym specjalistą a to sprawia, że często nasze ćwiczenia są dobrane nieadekwatnie do naszych potrzeb. Zanim zaczniemy ćwiczyć powinniśmy skorzystać z profesjonalnej porad. Nawet, jeśli nasz wysiłek fizyczny jest bardzo intensywny oraz regularny, wcale nie oznacza to, że możemy osiągnąć sukces, o jakim marzymy. Mamy taką możliwość tylko wtedy, jeśli ćwiczenia są dobrane adekwatnie do naszych potrzeb, a zrobić to może jedynie fachowy i profesjonalny trener.

Jak mądrze trenować?

Jeżeli chcemy z pozytywnym skutkiem uprawiać sport i osiągać świetne wyniki musimy robić to po prostu mądrze. Bardzo często słyszymy dziś przekaz, aby żyć aktywnie. Ulegamy mu i zaczynamy chodzić na basen, siłownię czy też biegamy. Jednakże po treningu zamiast cieszyć się świetnym samopoczuciem odczuwamy bóle mięśni, jesteśmy zmęczeni, a tym samym nasz zapał mija. Dzieje się tak, dlatego, że zaczynamy od zbyt intensywnych ćwiczeń. Brak nam wiedzy jak zacząć i jak trenować, aby osiągnąć sukces. Musimy zacząć od podstaw, skupić się na wypracowaniu kondycji, a dopiero potem stopniowo zwiększać intensywność ćwiczeń.

Osiągnąć sukces

Zanim osiągniemy sukces w sporcie musimy zacząć od budowania kondycji. Warto skontaktować się z trenerem, który wybierze dla nas adekwatne ćwiczenia. Warto udać się do lekarza, aby określił naszą dietę. Dzięki temu szybko osiągniemy wymarzoną sylwetkę.

One Comment »

  1. Jotka89 March 11, 2016 at 6:36 pm - Reply

    Super post. 🙂 Chętnie będę tu częściej zaglądać. 🙂 Pozdrawiam!

Leave A Response »