Regeneracja w sporcie

Aneta Rachwał - Adamczyk January 20, 2015 0
Regeneracja w sporcie

Każdy sportowiec, który to trenuje regularnie dochodzi do okresu, w którym to jego treningi stają się trudne i ciężkie, co sprawia, że niezwykle istotna jest właściwa regeneracja naszego organizmu. Czasami panuje przekonanie, że wolny od treningu dzień można zaliczyć, jako czas doskonałej odnowy i regeneracji organizmu, jednakże to nie jest klucz do sukcesu. W taki to sposób, bowiem nasze ciało nie ma możliwości zregenerować się właściwie.

Bardzo dużo snu

Wydaje nam się, że jeśli utniemy sobie w ciągu dnia pół godzinną drzemkę, czy też śpimy średnio godzin jest to czas wystarczający. Jednakże dla aktywnie żyjących osób jest to nieco za mało, ponieważ warto spać aż dwanaście godzin dziennie. Co więcej należy starać się nie spożywać żadnych posiłków przed pójściem spać, a tym samym ostatni posiłek należy zjeść około godziny 18. W ciągu dnia też warto znaleźć czas, aby odpocząć i zrelaksować się.

Ice Bath, czyli kąpiel lodowa

Pomimo, że nowym, to jednak doskonałym sposobem na regeneracje swego organizmu jest Ice Bath, czyli kąpiel lodowa, której to celem jest regeneracja naszych mięśni, zmęczonych po trudnym treningu fizycznym. Warto, więc zanurzyć się w zimnej wodzie, a tym samym niemal natychmiast zmniejszyć ból i zmęczenie nawet po bardzo mocnym treningu. Taką kąpiel po treningu warto przeprowadzić przez około dziesięć minut, w wodzie mającej około 15 stopni Celsjusza.

Masaż

Najpopularniejszą formą regeneracji ciała jest masaż, albowiem ma on ogromną ilość zalet i walorów. Przede wszystkim powoduje, że następuje proces regeneracji mięśni, zmniejsza się napięcia mięśniowe, zaś przepływ krwi i płynów staje się sprawniejszy. Masaż warto wykonać, więc chociaż 1 czy 2 razy w tygodniu. Najlepiej działa po trzech godzinach, kiedy to zakończyliśmy nasz trening.

Leave A Response »