Trening siłowy, a odchudzanie

Aneta Rachwał - Adamczyk July 31, 2020 0
Trening siłowy, a odchudzanie

Czy trening siłowy może spowodować, że będziemy mogli utracić określoną ilość tkanki tłuszczowej, że będziemy mogli utracić określoną ilość kilogramów? Z jednej strony należy zaznaczyć, że wprawdzie ilość tkanki tłuszczowej w wyniku takiego treningu może wydatnie się zmniejszyć, ale trening siłowy w głównej mierze odnosi się do zagadnienia zwiększenia ilości tkanki mięśniowej. W wyniku takiego rodzaju treningu można mówić o zwiększeniu aktywności metabolicznej ludzkich mięśni.

Czy trening siłowy wpływa na odchudzanie

Właśnie ten fakt ma znaczenie w kontekście możliwości spalenia większej ilości tkanki tłuszczowej. Biorąc pod uwagę fakt, iż w trakcie treningu siłowego mamy do czynienia z utratą określonej ilości tkanki tłuszczowej, należy podkreślić, że jest to właściwy rodzaj treningu dla osób, które chcą utracić co nieco ze swojej tkanki tłuszczowej, a jednocześnie też owo ciało wzmocnić. Jeśli spojrzeć na wyniki badań, to możemy zauważyć, że kobiety, które poddawały się treningowi siłowemu dwa lub trzy razy w ciągu tygodnia, utraciły około 1,5 kg tkanki tłuszczowej oraz zyskały około 1 kilogram beztłuszczowej masy mięśniowej. Taki efekt został uzyskany w przeciągu dwóch miesięcy.

Trening siłowy to element, który może pozwolić zatem na zrealizowanie różnego rodzaju celów treningowych. Aby ów trening siłowy był efektywny, powinien oczywiście być wykonywany w prawidłowy sposób. Intensywność ćwiczeń nie może być zbyt duża ani też zbyt mała. Bardzo ważny jest dobór ćwiczeń do własnych możliwości oraz do tego, co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Aby spalić tkankę tłuszczową, można też sięgnąć po inne rodzaje treningów.

Leave A Response »