Wszystko o bieganiu

Anna Dydymska May 12, 2016 0
Wszystko o bieganiu

Przyszła wiosna, a zatem na ulicach i w parkach możemy zauważyć coraz więcej zapalonych biegaczy – amatorów. Bieganie od zawsze było najprostszą i najefektywniejszą formą aktywności fizycznej. Wielu z nas, zwłaszcza o tej porze roku nie wyobraża sobie dnia, bez porannej przebieżki. Bardzo duży procent ludzi niestety nie wie jak umiejętnie biegać, by móc uzyskać pożądane efekty. Dlatego mamy nadzieje poprowadzić Cię krok po kroku jak prawidłowo biegać na co dzień.

Grunt, to dobra postawa

A zatem patrzymy się prosto przed siebie. Niestety w czasie biegania wielu z nas ma nawyk oglądania się na boki, lub patrzenia na swoje buty – tego unikaj! Choć barki powinny być podczas biegu całkowicie rozluźnione, to ręce powinny być już zgięte w łokciach, a dłonie zaciśnięte w pięść. Umiejętna praca wyżej wymienionymi częściami ciała nadaje odpowiednią postawę dla naszego tułowia, który w czasie biegania powinien być maksymalnie wyprostowany.

Podstawą prawidłowego biegania jest oczywiście prawidłowa praca nóg. Co ważne, tu istotne okazuje się na jakim dystansie biegniesz – krótkim, czy długim? W przypadku tego pierwszego powinieneś podnosić wysoko kolana, natomiast w przypadku długich dystansów unoszenie powinno być zdecydowanie bardziej płynne. Ponadto stawiaj stopy jak najbliżej śródstopia. Ma to ogromne znaczenie, gdyż to właśnie stopy najczęściej są narażone na kontuzje.

W co się ubrać?

Ubrania, które zakładany do biegania powinny być przede wszystkim wygodne. Warto mieć kilka opcji, które dopasujemy pod temperaturę danego dnia. Dlatego przy zimnej pogodzie nie zapomnij o czapce, warto wtedy też ubrać się lekko ,,na cebulkę”. Kiedy świeci słońce nie zapominaj o okularach przeciwsłonecznych. Najistotniejsze w przypadku biegania są jednak buty. Z racji, że pod wpływem wysiłku nasze stopy powiększają się powinniśmy kupować buty o przynajmniej numer większe, tak, by mieć ,,zapas” wolnego miejsca dla naszych stóp podczas biegania.

Gdzie biegać?

Ogromne znaczenie ma to gdzie biegamy, i to nie tylko dla dobra naszej kondycji, ale i bezpieczeństwa. Wielu z nas decyduje się na bieganie po chodniku – to jest niestety błąd. Twarda nawierzchnia tego podłoża szybko może stać się przyczyną kontuzji. Zdecydowanie lepsza jest droga. Jeżeli decydujemy się na bieganie po parku (szczególnie kobiety) wczesnym rankiem, lub wieczorem wybierzmy się z kimś, lub pobiegajmy z psem.

Co daje bieganie?

Krok, po kroku omówiliśmy najważniejsze zasady dotyczące biegania. Na podsumowanie warto się zastanowić co bieganie zmienia w naszym życiu? Jak się okazuje doskonale wpływa zarówno na naszą kondycje, jak i psychikę. Zwiększa wydajność organizmu, obniża ciśnienie i tętno, kształci naszą sylwetkę. Może być pomocne w czasie diety, należy je jednak umiejętnie wykonywać. Dzięki bieganiu w naszym organizmie wydzielane są endorfiny, które poprawiają nasz nastrój i ogólne samopoczucie. Nie bez kozery przecież mówią, że poranne bieganie może działać jak najlepszy antydepresant.

Leave A Response »