Żele energetyczne dla sportowców

Aneta Rachwał - Adamczyk March 16, 2016 0
Żele energetyczne dla sportowców

Każdy sportowiec słyszał na pewno o żelach energetycznych, które to są źródłem skoncentrowanej energii. Wszystko, dlatego, że w bardzo krótkim czasie powodują zwiększenie łatwo przyswajalnych węglowodanów, które są niezbędne, jeśli jesteśmy aktywni fizycznie. Czy jednak żele energetyczne są skuteczne oraz zdrowe dla naszego organizmu?

Co znajduje się w żelach energetycznych?

Przede wszystkim w składzie żeli energetycznych znajdują się węglowodany proste, między innymi glukoza, maltoza a także węglowodany złożenie, na przykład skrobia. To właśnie te substancje odpowiadają za rozkładanie się cukrów prostych w organizmie. Cukry proste zaś stanowią doskonałe źródło energii i organizm łatwo je wykorzystuje.

W składzie żeli energetycznych znajdziemy również witaminy, kofeinę a także taurynę. Kofeina ma właściwość pobudzenia naszego układu nerwowego, zaś tauryna sprawia, że w mniejszym stopniu odczuwamy zmęczenie. Do tego typu żeli dodaje się również aminokwasy a także elektrolity, które pozwalają na utrzymanie w organizmie równowagi. Wiele żeli ma również w swoim składzie kawałki owoców, barwniki, koncentraty i regulatory kwasowości.

Jak żele energetyczne wpływają na nasze zdrowie?

Żele energetyczne stosowane przez sportowców stanowią skoncentrowane źródło energii. Dzięki temu poprawiają efektowność ćwiczeń, albowiem możemy ćwiczyć lepiej i dłużej. Z całą pewnością są, więc przydatnymi suplementami diety, zwłaszcza wśród osób aktywnych fizycznie, zarówno zawodowych sportowców jak i amatorów, jednakże zawsze musimy je wybierać ostrożnie mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo swego organizmu.

Wybierając żele energetyczne nie powinniśmy kierować się ceną. Lepiej wybrać droższy, ponieważ jego skład jest lepszy i bardziej wartościowy. Należy wybierać żele, które nie zawierają zbyt wielu składników. Oczywiście przyjmując żele energetyczne musimy pamiętać, aby nie przekraczać zalecanej dawki. Można stosować je nie tylko w czasie intensywnego wysiłku, ale na przykład w czasie zawodów oraz turniejów.

Leave A Response »