Zmiana ciała na nowe czyli dziewczyna na siłowni

Marcin B. February 4, 2016 0
Zmiana ciała na nowe czyli dziewczyna na siłowni

Kobiety coraz chętniej zaglądają na siłownię, nie dlatego że muszą ale że chcą. Staje się dla nich stałym elementem życia, nieuzasadnione obawy jakoby siłownia zrobiła z nich „babochłopów” na szczęście pomału odchodzą. Siłownia nie jest już zarezerwowana wyłącznie dla mężczyzn a kobiety śmiało wkraczają w ten męski do niedawna świat, ćwiczą ciężko aby ujędrnić i odmłodzić swe ciało. Jeżeli należysz do grupy niezdecydowanych czytaj dalej.

Wiele kobiet chcąc pozbyć się tłuszczyku zajrzałoby na siłownię, ale boi się że jej mięśnie rozrosną się do niebotycznych rozmiarów. Z fizjologicznego punktu widzenia jest to nie możliwe. Żadna kobieta nigdy nie będzie tak „duża” jak facet bo nie ma jąder które są odpowiedzialne za produkcję testosteronu. To on odpowiada za budowę masy mięśniowej i choćbyście ćwiczyły od wschodu do zachodu słońca to bez sterydów anabolicznych i restrykcyjnej diety, oraz wielu wyrzeczeń kulturystkami nie będziecie. Kobiety, które chcą zbudować masę mięśniową, muszą wiedzieć że przyjmowanie testosteronu w formie iniekcji może sprzyjać pojawieniu się w niektórych przypadkach męskich cech. Jedynym naturalnym rozwiązaniem dla „ambitnych” kobiet jest zastosowanie legalnych w sporcie wzmacniaczy hormonów, które można nabyć w postaci suplementów diety takich jak Probolan 50.

Większość kobiet chcąc pozbyć się tłuszczyku wybiera jedynie ćwiczenia aerobowe. Jest to błąd gdyż trening aerobowy nie jest tak efektywny jak trening siłowy. Dochodzi do tego nieumiejętne wykonywanie aerobów i źle dobrana dieta. Razem prowadzi to spowolnienia przemiany materii i nie do palenia tłuszczu a masy mięśniowej. Często spotkać można szczupłe kobiety ale bezkształtne, mało jędrne, z cellulitem i obwisłą skórą. Na pewno w wyniku regularnych treningów siłowych nastąpi wzrost umięśnienia ale nie będzie on duży i nie należy się go obawiać. Efekty takiego przyrostu wiążą się z uzyskaniem skóry napiętej i elastycznej, co prowadzi do zaniku zmarszczek i cellulitu. Dodatkowo nastąpi podniesienie spoczynkowej przemiany materii i większe spalanie kalorii, czego nie osiągniemy za pomocą ćwiczeń aerobowych. Po treningu siłowym spoczynkowa przemiana materii zostaje podkręcona na około 48 godzin.

Jest jeszcze kilka zalet takiego treningu. Kobiety stają się bardziej pewne siebie, wzrasta poczucie własnej wartości i atrakcyjności a także zwiększenia wewnętrznej siły. Wpływa na polepszenie gęstości mineralnej kości, znikają problemy ze snem, zwiększa również siłę – co możne być ważne w przypadku kobiet które doświadczyły przemocy fizycznej.

Czy warto stosować suplementy diety. Na pewno tak. Ale dopiero po jakimś czasie. Pierwszy sukces będziecie miały jeżeli przekroczycie próg siłowni. Następnie należy nauczyć się poprawnej techniki wykonywania ćwiczeń, właściwego oddychania, ułożenia odpowiedniego planu. Na każdej dobrej siłowni jest trener który wam pomoże. Dopiero po około 3 – 4 miesiącach, jeżeli wytrwacie, można zainteresować się suplementami czy odżywkami. Generalnie nie ma podziału na suplementy dla mężczyzn i kobiet. Odżywki białkowe czy BCAA stosują zarówno jedni jak i drudzy.

Dlatego jeżeli chcecie zmniejszyć tkankę tłuszczową i wymodelować sylwetkę to nic nie zastąpi treningu siłowego ani herbatki odchudzające ani „magiczne pigułki”.

Leave A Response »