Dieta Paleo

Anna Dydymska June 14, 2016 0
Dieta Paleo

Paleolit, to trwający prawdopodobnie około trzech milionów lat okres w rozwoju człowieka. To właśnie w tym czasie ostatecznie ukształtował się gatunek ludzki. Spokojnie, poniższy artykuł bynajmniej nie będzie lekcją historii. Jest to jedynie nawiązanie do ówczesnych nawyków żywieniowych człowieka. Te stały się prawdziwą inspiracją do stworzenia diety Paleo – inaczej, diety pierwotnych ludzi. A na czym polega?

Żyć jak ludzie pierwotni?

Na początek warto wspomnieć, że dieta Paelo, to nie jest jedna z ,,cudownych” diet, która daje ogromny efekt w tydzień. To co jednak ją wyróżnia to fakt, że w ciągu pół roku można (trwale!) zgubić nawet 20 kilogramów! Pewnie wielu z Was zastanawia się dlaczego mówiąc o tej diecie, wciąż nawiązuje się do ery paleozoicznej. Otóż prawdopodobnie ludzie tej epoki żywili się mięsem dzikich zwierząt, rybami, oraz listkami roślin. Dieta Paleo, to przede wszystkim spożywanie w określonych ilościach chudego mięsa, ryb, owoców, a także warzyw liściastych, kapustnych i korzeniowych. Niemal całkowicie należy wykluczyć sól, w tym produkty słone, oraz słodycze.

Czas diety paelo

Zatem w czasie tej diety musicie niestety zapomnieć o słonych chipsach, czy słodkich ciasteczkach, lub czekoladzie. Od dawna jednak wiadomo, że każdego dnia spożywamy zbyt dużą ilość soli i cukru. W związku z tym dieta paelo nie tylko redukuje naszą wagę, ale i przyczynia się do lepszego zdrowia i samopoczucia. Śmiało można stwierdzić, że może być to idealna dieta dla całych rodzin, gdyż jest to nie tylko możliwość zgubienia zbędnych kilogramów, ale i zmiana nawyków żywieniowych. Jeśli chodzi o czas tej diety, to za okres próbny uważa się około czterech tygodni w zależności od indywidualnych potrzeb każdego człowieka.

Przykładowy jadłospis

Dieta paelo powinna być bogata przede wszystkim w białko, węglowodany, błonnik, potas, czy różnego rodzaju witaminy i minerały. Należy też spożywać umiarkowaną ilość tłuszczów. Dieta ta składa się z dwóch śniadań, obiadokolacji i dwóch – trzech, małych przekąsem między posiłkami. Przykładowo na śniadanie możemy zjeść sałatkę warzywną, lub plater chudej wołowiny. Drugie śniadanie, to sałatka z warzyw, czy owoce. W czasie drugiego śniadania warto pić dużą ilość wody. Obiadokolacja, to do wybory np. grillowana pierś, lub dorsz pieczony w folii. Jeśli chodzi o warzywa , to w przypadku obiadokolacji, te powinny być bez żadnych dodatków, lub gotowane na parze. Jeśli potrzebujemy coś przekąsić możemy zarówno zdecydować się na suszone owoce, orzechy, lub warzywa, jak i jajka gotowane na twardo.

Dieta paleo i crossfit

Crossfit jak dobrze wiemy, jest to zestaw treningów mających na celu przede wszystkim rozwój naszej tkanki mięśniowej. Podczas takiego treningu tracimy jednak dużo energii, którą musimy potem uzupełnić. Jak każdy trening, tak i crossfit daje pożądane rezultaty wtedy, gdy jest podparty odpowiednią dietą. Dieta Paleo przez możliwość jedzenia takich produktów jak mięso, ryby, czy jajka idealnie podbudowuje tkankę mięśniową, przez co staje się uzupełnieniem treningu. Dodatkowo po wyczerpujących ćwiczeniach, nie tracimy odpowiednich wartości odżywczych potrzebnych dla naszego organizmu.

Leave A Response »