Intermittent fasting wegański

Aneta Rachwał - Adamczyk November 14, 2015 2
Intermittent fasting wegański

Intermittent fasting wegański jest szeroko nam dziś znanym pojęciem, jakie to zostało opracowane przez Martina Berkhana. Charakterystyczne dla tejże metody jest to, iż jest ona wstanie łączyć ze sobą zarówno okresy poszczenia, operowanie kalorycznością, diety, a także intensywne ćwiczenia fizyczne, a nawet treningi siłowe.

Jeżeli chcemy w swoim życiu zastosować właśnie intermittent fasting wegański musi znać swój organizm oraz wiedzieć, czego właściwie potrzebuje. Ogólny zarys tej metody można sprowadzić przede wszystkim do bardzo dużej ilości białka, albowiem spożywamy je kilka razy w tygodniu, a także do ciężkich oraz intensywnych ćwiczeń. Warto, więc wiedzieć, że w te dni, w które intensywnie trenujemy spożywamy bardzo dużo białka, ale także sporo węglowodanów. Natomiast staramy się unikać tłuszczów. W dni, kiedy nie trenujemy także jemy znaczne ilości białka, lecz więcej tłuszczy, zaś mniejszą ilość węglowodanów. Specjaliści twierdzą, że największym posiłkiem takich dni powinno być śniadanie.

Post wedle Berkhana

Intermittent fasting wegański to także miejsce na post, czyli popularnie rzecz mówiąc – niejedzenie. Powiedzieć także można że jest to jedno z najważniejszych założeń tejże diety. Mężczyźni wedle tej metody powinni pościć 16 godzin, zaś kobiety 14 godzin. W czasie takiego postu spożycie naszych kalorii równa się zero, albowiem po prostu nie jemy niczego. W tym czasie naturalnie możemy spożywać wodę niegazowaną albo energetyczne drinki, które nie zawierają kalorii. Dopuszczalne są także herbata, kawa oraz zioła. Umiar należy zachować natomiast w piciu kawy, ponieważ dopuszczalna jest tylko jedna filiżanka. Sprawdzi się ona doskonale ponieważ ma właściwości które hamują głód. Ten okres jest idealny aby być produktywnym. Warto zając się czym, pracą, nauką, hobby, aby odciągnąć myśli od jedzenia.

Trening siłowy na czczo

Zasada intermittent fasting wegański określa także trening siłowy na czczo. Okno żywieniowe przesunięte jest na późniejsze godziny zaś trening wykonywany jest na pusty żołądek. Oczywiście pomysł może wydawać się trudny jednak jeśli przyjrzymy się środowiskowi anabolicznemu u osób trenujących na czczo następuje szybsze spalanie kalorii, białka oraz tłuszczy. Warto ćwiczyć przed śniadaniem i jest to główne założenie zasady opisanej przez nas zasady.

2 Comments »

  1. Piotr December 15, 2015 at 12:11 pm - Reply

    Odnośnie postów polecam post Daniela aka dieta Dąbrowskiej

    • Marcin B. January 27, 2016 at 1:07 pm - Reply

      Dzięki za polecenie 😉

Leave A Response »