Jak pomóc dziecku z nadwagą?

Anna Dydymska May 3, 2016 0
Jak pomóc dziecku z nadwagą?

Naukowcy biją na alarm. Aktualnie mniej więcej co dziesiąte dziecko ma problemy z nadwagą. Różne są przyczyny i powody. Skutki niestety we wszystkich przypadkach mogą być podobne – problemy z ciśnieniem, układem krążenia, zmniejszona wydajność fizyczna, czy zagrożenie cukrzycą. Nie trzeba wspominać o problemie dyskryminacji w szkole, w grupie rówieśniczej. Życie Twojego dziecka jest jednak w Twoich rękach. Wystarczy, że zapewnisz swojej pociesze odpowiednią dietę, oraz wykluczysz z Waszego życia kilka złych nawyków.

Nadwaga u dziecka – skąd się bierze?

Powodów może być wiele. Twoje dziecko może mieć uwarunkowania genetyczne, zwłaszcza, jeśli któreś z rodziców miało problem z nadwagą. Ogromny wpływ może mieć również odżywianie w czasie ciąży, oraz mleko, które podajesz dziecku z butelce w późniejszym etapie jego życia. Jeżeli jednak w rodzinie nie ma problemów z nadwagą, a mimo to zauważyłeś u swojego dziecka taką tendencje, nie obawiaj się pójść z nim do lekarza specjalisty, gdyż może mieć na przykład problem z tarczycą.

Siedzący tryb życia – największy wróg

To co jednak najbardziej zagraża wadze naszym pociechom w XXI wieku, to wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem i brak aktywności fizycznej. Zadbajmy więc o to, aby naszemu maluchowi nie brakowało ruchu każdego dnia. Jeśli nie ma takiej konieczności nie zwalniaj go z WF-u, namawiaj go do jazdy na rowerze, rolkach, czy do pływania – tym samym nie tylko poprawi swoją kondycje, ale i będzie miało sporą frajdę.

Słodkie i słone przekąski

Co kochają jeść dzieci na całym świecie? Oczywiście słodycze. Tak, jak trudno namówić je na dobry obiad, tak słodkie przekąski mogłyby jeść całymi dniami. Do ukochanych punktów w codziennym menu należą również chipsy, chrupki, słone paluszki i gazowane napoje. Jeśli nie chcesz, aby Twoja pociecha pozbyła się zbędnych kilogramów, koniecznie unikaj takich dodatków. Co nie znaczy, że masz je zupełnie wyeliminować z jadłospisu. Możesz na przykład zaplanować jeden dzień w którym dziecko będzie mogło zjeść trochę swoich ukochanych słodyczy.

Odpowiednia dieta i regularne posiłki

Przede wszystkim dobre śniadanie. Na Twoim stole nie powinno brakować gruboziarnistego pieczywa, płatków zbożowych, oraz produktów zawierających białko, takich jak sery, czy jajka. Pozostałe posiłki, to chude (najlepiej gotowane) mięso i warzywa – wiemy, że do tego ostatniego zwykle najtrudniej namówić nasze pociechy… Może więc przy okazji rozbudź jego kreatywność i ułóżcie z jarzyn kolorowe ludziki, które maluch musi potem zjeść? Co do ilości posiłków – od trzech do czterech posiłków dziennie z podwieczorkiem, to pozycja obowiązkowa.

Ty jesteś przykładem dla dziecka

Dlatego również powinieneś zmienić swoje nawyki żywieniowe. Tym samym maluch nie będzie się czuł odosobniony, a i będzie miał się na kim wzorować. Od czasu do czasu zjedzony posiłek przez Twoje dziecko można nagradzać, staraj się też nie namawiać dziecka do dokładek, lepiej jak będzie jadło częściej, a mniej.

Leave A Response »