Kreatyna – kiedy warto ją zastosować?

Aneta Rachwał - Adamczyk August 9, 2016 0
Kreatyna – kiedy warto ją zastosować?

Jedną z najpopularniejszych a zarazem najsilniej działających suplementów diety jest kreatyna. Uchodzi nie tylko za skuteczną, ale również profesjonalną i bezpieczną, dlatego popularna jest zwłaszcza wśród sportowców. Dlaczego warto sięgnąć po kreatynę i regularnie ją stosować? Czy jednak ma jakieś skutki uboczne dla naszego organizmu?

Kreatyna to dobry wybór

Kreatyna daje nam bardzo wiele i sięganie po nią jest słusznym krokiem. Nie oznacza to jednak, że z kreatyną łączą się tylko i wyłącznie same korzyści. Tak pięknie nie ma i należy mieć tego świadomość. Kreatyna to wiele korzyści, ale jednocześnie też bardzo wiele sytuacji, w których mogą wystąpić pewne skutki uboczne. W tym miejscu chcemy, zatem zapytać o to, na jakie skutki uboczne działania kreatyny możemy uważać, z jakimi możemy się zetknąć?

Tutaj na pewno musimy wskazać chociażby na takie aspekty, na takie skutki uboczne jak problemy z układem trawiennym. To najczęściej spotykany skutek uboczny, który być może nie przybiera bardzo dużych rozmiarów, ale na pewno może być uciążliwy. Poza tym na pewno należy również wskazać na takie możliwe do wystąpienia skutki uboczne wspomagania się kreatyną jak chociażby zwiększone narażenie się na naciągnięcia mięśni, na ich nadwyrężenie, co oczywiście może wiązać się z zagrożeniem odniesienia pewnych kontuzji.

odżywki białkowe blog

Skutki uboczne kreatyny

Mówiąc o skutkach ubocznych działania kreatyny wskazujemy również na takie elementy jak chociażby odwodnienie. Jeśli przyjmujemy kreatynę w sposób regularny, musimy bezwzględnie przyłożyć bardzo dużą uwagę do kwestii odpowiedniego nawodnienia naszego organizmu. Oczywiście to nie wszystko. Jeśli bowiem dawkujemy kreatynę w niewłaściwy sposób, jeśli przyjmujemy ją o niewłaściwych porach lub w nadmiernych dawkach, to jednocześnie też narażamy nasze nerki na nadmierne obciążenie. W dłuższym czasie może to powodować uszkodzenie naszych nerek, co oczywiście jest bardzo dużym dla nas zagrożeniem. Jeśli więc dawkujemy kreatynę, musimy się bacznie obserwować, a w razie wystąpienia jakichkolwiek dolegliwości, musimy bezwzględnie zareagować.

Odstawienie czy zmiana dawkowania?

Być możemy koniecznym będzie odstawienie kreatyny, a być może wystarczy, że zmienimy sposób jej dawkowania. W każdym razie ważne jest, aby mieć świadomość tego, że kreatyna to nie tylko same korzyści, ale także pewne skutki uboczne. Mając tego świadomość możemy łatwo zareagować i uniknąć pewnych nieprzyjemności.

Leave A Response »