Masz cukrzycę? Kontroluj jedzenie

Aneta Rachwał - Adamczyk November 7, 2016 0
Masz cukrzycę? Kontroluj jedzenie

Na pewno wiesz, że wszystko co jesz wpływa na poziom cukru we krwi. Jeżeli chorujesz na cukrzycę kontrola tego poziomu jest niezwykle istotna. Warto dobrać idealną dietę, dzięki której każdego dnia będziemy mogli kontrolować ilość cukru we krwi, a także unikać pewnych produktów. Na cukrzycę pracowaliśmy wiele lat, dlatego wprowadzenie pewnych zmian jest jedynie dla dobra naszego organizmu i pozwoli nam osiągnąć sukces.

Jedz regularnie posiłki

Jeżeli chorujesz na cukrzycę niezwykle ważne jest nie tylko to co jesz, ale również fakt regularnego jedzenia posiłków. Jeśli będziemy jeść posiłki w odpowiednich odstępach czasu mamy szansę utrzymać stały poziom cukru we krwi i nie narazić się na żadne negatywne wahania. Kiedy poczujemy głód pomiędzy posiłkami, możemy przygotować sobie niewielką przekąskę. Oczywiście nie może być to słodki wafelek, lecz najlepiej sięgnąć po warzywa i owoce. Zarówno niedojadanie w czasie dnia, jak i jedzenie wieczorem zbyt dużych porcji może spowodować skoki cukru. Istotne jest więc aby pilnować czasów spożywania posiłków i jeść je regularnie.

Nie opuszczaj posiłków

Chorując na cukrzycę nie powinieneś również opuszczać posiłków. Nie jest to dobre rozwiązanie, jeśli omijasz obiad, czy też śniadanie. Dzieje się tak dlatego, że w późniejszych godzinach zjesz o wiele więcej. Lepiej zjeść nieco mniej na kolację, aniżeli zrobić odwrotnie. Posiłki nie powinny być także bardzo obfite i najlepiej, jeśli składają się z lekkostrawnych potraw.

Czy musisz zrezygnować z węglowodanów?

Co począć z węglowodanami? Wbrew pozorom nie musimy z nich całkowicie rezygnować, jednakże na pewno należy zmniejszyć ich przyjmowanie. Należy przyjrzeć się, ile spożywamy chleba, ryżu, makaronów. Nie musimy całkowicie się z nimi żegnać, ale warto zadbać, aby rzadziej pojawiały się w naszej diecie. Już po kilku tygodniach możemy zaobserwować efekty, albowiem poziom cukry znacznie się obniża. Dodatkową zaletą jest także to, że spada również liczba kilogramów.

Kontroluj węglowodany

Jedząc kontrolujmy liczbę węglowodanów, sprawdzajmy indeks glikemiczny oraz jedzmy o stałej porze dnia. Wszystkie te elementy są bardzo istotne, jeśli jesteśmy chorzy na cukrzycę. Odpowiednia dieta przy tej chorobie może zdziałać cuda. Sięgnijmy więc po zdrowe produkty takie jak: chude mięso, sałata, fasola, brokuły. Są one nie tylko bogate w witaminy oraz minerały, ale obniżają poziom cukry we krwi.

Leave A Response »