Nie daj się cukrzycy, czyli parę słów o diecie

Marcin B. October 7, 2016 0
Nie daj się cukrzycy, czyli parę słów o diecie

Cukrzyca – choroba na którą zapada niestety coraz więcej z nas. Jest to choroba, która daje szereg różnych objawów. Ma wpływ zarówno na nasze ciśnienie, serce, czy cały układ krążenia, a także oddziałuje na układ pokarmowy. Cukrzyca ma także wpływ na włosy, skórę oraz paznokcie, a określenie “stopa cukrzycowa” to znak, że konieczna jest hospitalizacja. Zaniedbana cukrzyca bowiem może prowadzić do amputacji kończyn, a nieleczona dodatkowo zagraża nie tylko naszemu zdrowiu, ale i życiu.

Jeśli jednak zadbamy o siebie, to możemy sobie z tą chorobą poradzić. Kluczowa staje się w tym momencie dieta. Dlatego ważne, by pamiętać o podstawowych jej zasadach.

Czego nam niewolno?

sól w cukrzycyWróg numer jeden – cukry proste i sól. Dlatego słodko słone przekąski po pracy, na kanapie przed telewizorem odpadają. Podobnie jak jedzenie w restauracjach typu fast food, który jest pewnego rodzaju “kopalnią” soli, oraz nadmiernej ilości tłuszczu, gdzie właśnie tłuszcze są kolejnym składnikiem, którego cukrzycy muszą pozbyć się ze swojego menu. Warto dodać, że ogromną ilość szkodliwego cukru posiada między innymi makaron. Dlatego jeśli go uwielbiasz, to ten tradycyjny, zrobiony na bazie mąki warto zamienić na ryżowy.

A co mogę jeść?

W diecie każdego cukrzyka powinny znaleźć się przede wszystkim warzywa i owoce, ale uwaga – nie wszystkie. Jeśli mówimy o warzywach, to mamy na myśli głównie ogórki, kalafior, kapustę, brokuły, czy pomidor. Nie powinno spożywać się ziemniaków, zwłaszcza w dużych ilościach.

jakie owoce jeść w cukrzycy typu 2Jeśli chodzi o owoce, to (podobnie jak warzywa) zostały one podzielone pod względem ilości węglowodanów. Tu ważna informacja – węglowodany powinny stanowić około 50% diety cukrzycowej. Samo owoce natomiast zostały podzielone na trzy grupy. Grupa pierwsza zawiera od 2% do 5% węglowodanów a są to m.in. melony, poziomki, truskawki, czy grejpfruty. Grupa druga zawiera od 5 do 10% węglowodanów, a są to np. czarne jagody, czereśnie, gruszki, czy jabłka. Od 10% do 25% to grupa trzecia w skład której wchodzą takie owoce jak: pomarańcze, morele, porzeczki, czy śliwki.

W przypadku diety cukrzycowej ogromnie ważne są nie tylko same posiłki, ale też sposób ich przyrządzania. Dlatego warzywa najlepiej gotuj na parze, a mięso zamiast na maśle, zacznij smażyć na oleju. Ponadto w menu cukrzyka ważne są również ryby. Zadbaj również oto, aby Twoje posiłki były jak najbardziej urozmaicone. Istotna jest też także ich regularność, oraz zachowanie stałych pór.

Polecamy odwiedzić serwis http://fitness-blender.pl

Leave A Response »