Piramida żywienia

Aneta Rachwał - Adamczyk March 8, 2018 0
Piramida żywienia

Nie będzie dla wielu osób zdziwieniem, gdy padnie określenie piramida Maslowa, ani tym bardziej wzorowana na niej piramida żywienia. Czym jest, po co jest i co nam daje? Nie od dziś wiadomo, ze w jedzeniu warto zachowa umiar. Bedzie to zdecydowanie korzystnie wpływać na stan naszego zdrowia. Ci, którzy zdecydowanie dbaja o swoja sylwetkę i zdrowo sie odżywiają znają piramidę żywienia. Dla niektórych moze byc ona jednak obca. Istnieją zasady zdrowego odżywiania, którymi powinniśmy sie kierować. Ta piramida nam to zdecydowanie wskazuje. Prezentuje on wskazówki, jak powinniśmy zadbać prawidłowo o nasze zdrowie. Wskazuje to, co najważniejsze.

Zasady zdrowego żywienia

Zależnie od piramidy, możne się ona nieco różnic. Istnieje jednak od 20 lat, z czasem ulegała zmiana. Od niedawna jest tez znany talerz zdrowia, który również ma nam pomagać w codziennym zdrowym życiu. Co wiec jest ważnym aspektem w piramidzie żywienia? Przede wszystkim ruch, który znajduje się na podium, wraz z odpowiednio dużą ilością wody, która dziennie powinnyśmy wprowadzać do naszego organizmu. Przeciętnie piramida żywieniowa ma od czterech do siedmiu pieter. Poszczególne segmenty zostały odpowiednio podzielone. Najważniejsze znajdują się u samego podnóża. Sa to produkty, które powinniśmy spożywać najczęściej. Im wyżej, tym produkty, które sie znajdują w danym segmencie, powinny być przez nas jedzone coraz rzadziej. Owa piramida pozwoli nam zachować umiar, a także zapewni dostarczenie naszemu organizmowi zdecydowanie potrzebnych nam produktów spożywczych.

Aktywność fizyczna

Według niej zatem powinniśmy przede wszystkim zażywać aktywności fizycznej, gdyż jest ona zdecydowanie ważna dla naszego ciała, a jak powszechnie wiadomo, prowadzimy przeważnie siedzący tryb życia. Wyżnej znajdują się produkty pełnoziarniste, woda, kasze, oleje roślinne. Jak wiadomo, są one ważnym elementem diety. Następnie są to liczne warzywa, orzechy, zoila, owoce, strączki, bakalie, później drób, jaja, ryby, nabiał, na górze natomiast czerwone mięsa, słodycze i liczne niezdrowe przekąski.

Leave A Response »