Przyprawy, których nie powinno zabraknąć w Twojej diecie

Marcin B. February 12, 2016 0
Przyprawy, których nie powinno zabraknąć w Twojej diecie

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że są substancje zdrowsze i nieco mniej zdrowe. Doskonale wiemy, że warto jeść owoce i warzywa bo są źródłem cennych witamin, a unikać potraw wysoko przetworzonych, ponieważ najczęściej zawierają tylko puste kalorie. Mało kto jednak zastanawia się, jakie przyprawy powinien stosować, by przysłużyć się swojemu organizmowi. Dziś przedstawimy kilka z nich.

Pierwsze miejsce powinien tutaj zająć znany każdemu czosnek. O ile nie polecamy spożywania potraw sowicie nim przyprawionych na chwilę przed ważną rozmową kwalifikacyjną czy wizytą u rodziców narzeczonej, to jednak starajmy się włączać go do swojej diety. Czosnek jest naturalnym antybiotykiem. Posiada silne właściwości bakteriobójcze, których siłę niektórzy przyrównują nawet do siły substancji, które kupujemy w aptece. Dodatkowo czosnek jest niezrównany w zwalczaniu infekcji wirusowych. A jeżeli przechodziliśmy niedawno terapię antybiotykiem, to jego spożywanie pomoże nam w odbudowaniu prawidłowej flory jelitowej. Dlatego nawet jeżeli nie jesteśmy fanami smaku czosnku, to warto włączyć go do swojej diety.

Kolejną ważną przyprawą jest czarny pieprz. Nie każdy z nas ma jednak możliwość spożywania go w dużych ilościach, gdyż nie każdy jest miłośnikiem ostrych smaków. Na szczęście powstało już wiele preparatów zawierających ekstrakt z niego – na przykład piperyna Visiomedica. Pieprz jest wielkim sprzymierzeńcem osób walczących ze zbędnymi kilogramami. Jego działanie polega na zahamowaniu apetytu, a także na przyspieszeniu metabolizmu, dzięki czemu szybciej tracimy tkankę tłuszczową. Tak więc jeżeli myślimy o zmianie kształtów naszej sylwetki, piperyna Visiomedica z pewnością nam w tym pomoże.

W naszej diecie nie powinno również zabraknąć cynamonu. Pomijając fakt, że chyba nie ma na świecie osoby, która nie uwielbiałaby jego słodko-korzennego aromatu, to należy zdawać sobie również sprawę z jego właściwości prozdrowotnych. Cynamon sprzyja obniżeniu poziomu glukozy we krwi. Dzięki temu redukuje ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II. Dodatkowo można wspomagać się nim, walcząc z uciążliwym trądzikiem. Likwiduje nieestetyczne wypryski oraz nadaje skórze równomierny koloryt. Cynamon jest również źródłem błonnika, żelaza oraz wapnia.

To tylko kilka z całej gamy prozdrowotnych przypraw. Nie bójmy się kombinować ze smakami, przyprawiajmy nasze potrawy jak najwyraźniej. Nie dość, że pobudzi to wiele naszych kubków smakowych, to przyczynimy się do poprawy kondycji naszego organizmu.

Leave A Response »