Skrajne diety w otyłości – czy to zdrowe?

Marcin B. June 16, 2019 0
Skrajne diety w otyłości – czy to zdrowe?

Jeśli brać pod uwagę prowadzone badania, to można stwierdzić, że prawie połowa populacji w naszym kraju ma do czynienia z otyłością. Wpływ na to ma nie tylko ilość spożywanego jedzenia, ale także jego jakość. Nie da się ukryć, że jakość jest coraz niższa, co ma przełożenie na odkładającą się tkankę tłuszczową.

Istotnym elementem jest także sposób spożywania posiłków. Jedzenie w pośpiechu, spożywanie posiłków w sposób nieregularny to jeden z kluczowych elementów wpływających na wystąpienie zjawiska nadwagi oraz otyłości. Poza tym również siedzący tryb życia, brak aktywności fizycznej oraz nadmierny stres są tymi czynnikami, które przyczyniają się do wystąpienia otyłości.

kamagra paczkomatDieta cud

Dieta cud to pojęcie, które tak naprawdę jest dla nas bardzo dużym zagrożeniem. Nie ma czegoś takiego jak dieta cud, a wszelkiego rodzaju gotowe przepisy na bardzo szybkie odchudzanie nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Często również owe gotowe przepisy są powodem, że otyłość będzie się jeszcze bardziej pogłębiać. Powodem ich szkodliwości jest fakt, że owe diety nie są odpowiednio zbilansowane. Eliminowane są z nich pewne składniki, dzięki czemu można nawet uzyskać bardzo szybko efekt utraty sporej ilości zbędnych kilogramów. Jednakże w przeważającej ilości przypadków efekty nie są trwałe, są związane z efektem jo-jo i często mamy do czynienia z powrotem do uprzedniej sytuacji lub z jeszcze większymi wskazaniami na wadze.

Jeśli nie dieta restrykcyjna to co?

Musimy mieć świadomość, że otyłość to choroba. Tym samym, aby móc mówić o poprawie, należy udać się do specjalisty. Leczenie otyłości metodami uniwersalnymi, metodami domowymi nie przyniesie trwałych efektów, a jedynie zatuszuje problem. Tymczasem, aby móc mówić o widocznych, korzystnych dla zdrowia efektach, należy przestrzegać określonych zasad. Do tychże zasad można na pewno zaliczyć:

  • – regularność spożywania posiłków,
  • – ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być spożywany, co najmniej na 4 godziny przed snem,
  • – rezygnacja z produktów zawierających w sobie cukry proste,

Dieta dla otyłych nie powinna być restrykcyjna pod względem ilości spożywanych posiłków. Tutaj potrzeba jest zastosowania prostych posiłków, które jednak będą bogate w odpowiednie składniki. Dieta osób otyłych w dużej mierze powinna opierać się o warzywa oraz owoce. Wśród owych warzyw, na pewno ważne miejsce powinny znaleźć brokuły, pomidory, rzodkiewka, kapusta kiszona, ogórki oraz szpinak. Organizm powinien ponadto być odpowiednio nawadniany, a w tym względzie najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po wodę niegazowaną w ilości około 1,5 litra co najmniej w ciągu jednego dnia. Poza tym także należy zrezygnować z wszystkich tych produktów, które zawierają w sobie spore ilości soli. To są produkty bardzo niezdrowe i bynajmniej nie pomagają w walce z otyłością.

Aby móc pozbyć się zjawiska otyłości, potrzeba jest podjęcia konkretnych wyrzeczeń. Nie można bynajmniej sięgać po gotowe sposoby reklamowane, jako cudowne sposoby na utratę zbędnych kilogramów.

Leave A Response »