Wady diety niskokalorycznej

Michal January 9, 2015 0

Wielu ludzi redukując wagę, swoje działania sprowadza do jednego – drastycznego obcięcia kaloryczności. Wielu ludzi twierdzi nawet, że do redukcji wagi nie potrzeba specjalnych ćwiczeń, uważając jednocześnie diety niskokaloryczną jako swoiste panaceum na ową “dolegliwość”. Niewielu ludzi ma świadomość, że wspomniana dieta może przynieść przykre konsekwencje. Jakie? O tym poniżej.

Dieta niskokaloryczna ma jedną podstawową zasadę – opiera się na niskiej podaży kalorii do organizmu. Niska podaż kalorii przekłada się na niską ilość pożywienia, co z kolei przekłada się na niewielkie dostawy makro i mikroskładników do organizmu. W efekcie prowadzi to do zaburzeń w funkcjonowaniu naszego organizmu, który nie jest zdolny do produkcji niektórych z kluczowych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.

Kolejną wartą uwagi rzeczą jest fakt, iż niska kaloryczność może w efekcie prowadzić do efektu odwrotnego do założonego, czyli najzwyczajniej w świecie nasza waga w najlepszym wypadku przestanie spadać, tylko się zatrzyma. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu. Organizm to przebiegła maszyna, której zadaniem jest przetrwanie, a co za tym idzie – przestanie spalać tkankę tłuszczową, celem magazynowania pozostałych jej rezerw, niezbędnych dla przetrwania.

Niska ilość pożywienia może prowadzić do tzw. efektu jo-jo, co w praktyce oznacza, że po okresie swoistej abstynencji od jedzenia, może nastąpić przykry “przełom”, a my możemy ponieść się w wir jedzenia, a co za tym idzie – znacząco przybrać na wadze.

Następnym razem przy diecie redukcyjnej, skupmy się na tym, by robić to przede wszystkim z głową i rozwagę. Potrzebne są one bowiem do zdrowej, a przede wszystkim długotrwałej utracie wagi.

Leave A Response »