Źródła magnezu w codziennej diecie

Michal February 28, 2015 0

Magnez to jeden z najbardziej potrzebnych, a co za tym idzie – cenionych minerałów w naszej diecie. Ten pierwiastek możemy przyjmować na dwa sposoby – wraz ze spożywanym pożywieniem, a ponadto w formie tabletek. Dzisiaj skupimy się na tej pierwszej, czyli występowaniu magnezu w naszym pożywieniu.

Kilka słów o roli magnezu. Otóż, nadmierne spożycie alkoholu, kawy, aktywność fizyczna oraz stres wywołany szybkim tempem życia. Te czynniki nie oszczędzają naszego organizmu, a co za tym idzie – dosłownie wypłukują ten cenny minerał. W następstwie tego odczuwamy przykre dolegliwości związane z niedoborem, jak np. skurcze mięśni czy drganie powiek.

W tym przypadku powinniśmy raz jeszcze przejrzeć nasz jadłospis. Powinien on zawierać takie produkty jak:

  • kasza gryczana,
  • otręby pszenne,
  • ciemne pieczywo,
  • szpinak,
  • soczewica,
  • migdały,
  • orzechy laskowe,
  • kakao,
  • ryż,
  • mak,
  • pietruszka,
  • gorzka czekolada o wysokiej zawartości kakao.

Spójrz raz jeszcze na Twój jadłospis i sprawdź, czy jakikolwiek z podanych wyżej produktów znajduje się na Twojej liście. Jeśli nie, warto wzbogacić go o podane produkty. Pamiętajcie, że “forma skondensowana”, czyli magnez w formie preparatów doustnych, to ostateczność. Podstawą racjonalnego odżywiania, ZAWSZE powinny być prawidłowo dobrane produkty. To nie tylko tańsze, ale i o wiele smaczniejsze 😉

Leave A Response »