Bezsenność

Marcin B. May 18, 2015 0
Bezsenność

Bezsenność jest problemem XXI wieku, którego w żadnym wypadku nie można bagatelizować. Aktualnie problem ten jest umieszczony na liście chorób cywilizacyjnych przy schorzeniu astmy, otyłości, cukrzycy czy alergii. Pokażę dzisiaj cztery fakty dotyczące problemu bezsenności. Miłej lektury.

1. Są dwa rodzaje bezsenności – przewlekła oraz ostra

Ostra bezsenność występuje w czasie nagłych wydarzeń z życia. Nagminnie występuje w sytuacjach dla nas stresujących, przed rozmowami kwalifikacyjnymi, po kłótniach. Skutki takiej sytuacji są odczuwalne już następnego dnia i jestem pewny że wielu czytających ten tekst to potwierdzi.

Bezsenność przewlekła, jest to sen przerywany, występuje kilka razy w tygodniu od co najmniej 90dni. Jest to bardzo groźny rodzaj dla dla ludzkiego zdrowia i bardzo istotne jest tutaj odpowiednie leczenie, bez niego nie pozbędziemy się problemu.

2. Znajomi oraz rodzina sądzą że Cię rozumieją

Pewne jest to, że osoby z Twego środowiska doświadczyły chociaż jeden raz ostrej bezsenności i przez to twierdzą że wiedzą jak się czujesz. Usłyszysz mnóstwo rad, kup sobie tabletki, skorzystaj z właściwości melisy itd. Po jakimś czasie ich rady będą doprowadzać Cię do szału, a efektów ich „mądrości”, jeśli okaże się że masz bezsenność przewlekła.

3. Tabletka nie zawsze przyniesie skutek

Jeśli chodzi o bezsenność chroniczną, trwającą już dłuższy czas, bardzo dużo specjalistów poleca terapię poznawczo-behawioralną (CBT-I). Dzięki niej, można złagodzi objawy, ale może też doprowadzić do pełnowartościowego snu. Najważniejsza jest weryfikacja nawyków związanych ze snem.
Dodatkowo trzeba pamiętać że tabletki dają chwilową ulgę i nie są pozbawione skutków ubocznych.

4. Noc, nocy nie równa

Dzisiejsza noc będzie inna niż wczorajsza. Możesz nie usnąć wcale, uśniesz, ale na moment. Być może wprowadzenie rutyny Ci pomoże w kwestii wydajności następnego dnia, która po nieprzespanej nocce będzie na niskim poziomie. Postaraj się kłaść o tej samej porze , zrezygnuj z używek na kilka godzin przed snem i z wysiłku fizycznego. Spróbuj się zrelaksować i odprężyć.

Podsumowanie

Jeśli Twój kłopot z bezsennością występuje u nas ponad 3 miesiące i nie daje nam normalnie funkcjonować, należy zasięgnąć opinii specjalisty. Nie pozwólmy, aby bezsenność przerodziła się w coś gorszego.

Wpis przygotowany dzięki współpracy z Instytutem Stylu Życia: leczenie bezsenności Wrocław

Leave A Response »