Lecytyna – główne właściwości oraz zapotrzebowanie

Aneta Rachwał - Adamczyk September 5, 2016 0
Lecytyna – główne właściwości oraz zapotrzebowanie

Lecytyna to mieszanina różnorodnych związków, a przede wszystkim fosfolipidów. Jej rola jest niezwykle ważna dla naszego organizmu, lecz najistotniejsze jest to, że poprawia naszą pamięć oraz koncentrację. Dodatkowo lecytyna chroni wątrobę oraz obniża cholesterol. Lecytynę odnajdziemy zarówno w spożywanej codziennie żywności, jak i w suplementach diety, które nabyć możemy na rynku.

Dlaczego lecytyna jest ważna dla organizmu?

Po raz pierwszy lecytyna została wyizolowana w roku 1846 i od tego czasu wciąż badane są nowe jej funkcje dla naszego organizmu. Funkcji wciąż przybywa jednakże możemy wyróżnić kilka najważniejszych:

  • Buduje komórki naszego ciała
  • Wchodzi w skład błon komórkowych
  • Pobudza system nerwowy
  • Wspomaga pamięć i koncentracje
  • Przyśpiesza zapamiętywanie
  • Chroni ściany żołądka
  • Chroni wątrobę
  • Obniża poziom cholesterolu
  • Przyśpiesza regenerację po wysiłku fizycznym
  • Sprawia, że opóźnione zostają procesy starzenia się

Lecytyna wspomoże pamięć oraz koncentracje

W największym stopniu lecytyna kojarzy nam się przede wszystkim ze wspomaganiem pracy naszego mózgu. Nic w tym dziwnego, albowiem świetnie wpływa na nasze zdolności myślowe a także sprawia, że szybciej uczymy się i przyswajamy nowe informacje. Tym samym zalecana jest przede wszystkim dla osób uczących się, pracujących umysłowo, a także dla osób starszych.

Lecytyna zadba o Twoje serce

Lecytyna to przede wszystkim sprawny metabolizm, a także obniżenie cholesterolu. Wiąże ona cholesterol, sprawia, że szybciej wydostaje się z organizmu. Dzięki temu w naszym organizmie nie tworzą się złogi, a tym samym nie są obciążone żyły oraz serce.

Lepsza praca wątroby

Lecytyna to także lepsza niż dotychczas praca wątroby. Sprawia, że w większym odbywa się w niej proces detoksykacji oraz regeneracji. Dodatkowo sprawia, że zmniejsza się szkodliwy wpływ alkoholu, leków, oraz wszelkich innych substancji, które mogą uszkadzać i obciążać ów narząd.

Lecytyna a samopoczucie psychiczne

Lecytyna działa podobnie jak cholina, co sprawia, że poprawia się dzięki niej koncentracja tych osób, które cierpią na zaburzenia maniakalno – depresyjne. Suplementacja lecytyną wśród tych osób jest bardzo skuteczna i wiarygodna. Nie ma tutaj efektu placebo, następuje poprawa nastroju oraz ogólnego samopoczucia.

Leave A Response »