Dużo ćwiczysz? Nie zapominaj o masażu!

Marcin B. July 28, 2016 0
Dużo ćwiczysz? Nie zapominaj o masażu!

Ruch to zdrowie – o tym wiemy wszyscy! Łączymy ćwiczenia na siłowni z bieganiem, treningi funkcjonalne z rozciąganiem, ale musimy także pamiętać o relaksie naszego ciała. Bez względu na intensywność, odpoczynek i regeneracja są konieczne w każdej dyscyplinie – najlepszym sposobem na relaks po wysiłku fizycznym jest masaż. Ćwiczenia są ważne, lecz nie należy pomijać jego roli w planie treningowym!

Jak się zrelaksować po treningu?

Choć do SPA lub gabinetu specjalistycznego przeważnie wybieramy się wtedy, gdy chcemy się zrelaksować i poświęcić chwilę dla swojego ciała, powinni odwiedzać je także sportowcy. Podczas intensywnych treningów mięśnie są poddawane ciągłej pracy i nietrudno o przeciążenia czy kontuzje. By im zapobiec, należy regularnie odwiedzać gabinet masażu – istnieją różne rodzaje masażu: można wykonywać go za pomocą dłoni, gorących kamieni, bambusowych patyczków lub świecy. Każdy sportowiec może dobrać taką technikę, która najbardziej mu odpowiada; fizjoterapeuci często łączą kilka typów masaży, by w jak najlepszy sposób zregenerować ciało po treningu.

Masaże a wysiłek fizyczny

Choć masaż postrzegamy głównie jako relaks, jest to zabieg regenerujący i pomagający wrócić do pełnej sprawności. Podczas procedur bardzo często wykorzystywany jest sprzęt rehabilitacyjny Juventas – dzięki niemu możliwy jest szybszy powrót do pełnej sprawności fizycznej. Łatwiej jest rozluźnić ciało po wszelkich przeciążeniach, urazach lub „zakwasach”. Fizjoterapeuci często korzystają z łóżek rehabilitacyjnych Juventas, drewnianych leżanek czy kształtek – te przyrządy najczęściej znajdziemy w ich gabinetach. Wygodną pozycję podczas zabiegu gwarantuje składany stół do masażu.

Masaż sportowy – dlaczego warto?

Jeśli ćwiczymy profesjonalnie i zależy nam na utrzymaniu balansu między wysiłkiem fizycznym a relaksem, warto skorzystać z masażu sportowego. Pozwala on na lepsze przygotowanie mięśni do intensywnej pracy, a jednocześnie rozluźnia je i zmniejsza odczuwanie bólu. Podobnym typem jest masaż powysiłkowy, który ma na celu regenerację organizmu oraz usprawnienie krążenia krwi i limfy w nim. Pod koniec takiego masażu możemy również poprosić o położenie na plecy gorących, bazaltowych kamieni – doskonale przewodzą ciepło i kojąco wpływają na zmęczone, przeciążone treningami ciało.   To jedna z najlepszych metod na rozluźnienie się po wysiłku fizycznym, a jednocześnie najprzyjemniejsza; korzystajmy z niej jak najczęściej!

Leave A Response »