Jak utrzymać figurę w ciąży?

Bartek M. March 20, 2015 2
Jak utrzymać figurę w ciąży?

Wiadomo,że ciąża to nie czas na diety i odchudzanie się! Ale która kobieta po ciąży nie chciałaby wyglądać tak jak przed albo i znacznie lepiej. Niestety rzadko sadełko lokuje się równomiernie i tak jak byśmy my tego chciały. Zwykle wybiera albo górne, albo dolne partie ciała. Wiele zależy od tego, co mamy zapisane w genach, a także od wieku, płci i pracy układu hormonalnego…

Jednak nic nie wyklucza bycia w ciąży i dbania o siebie, nie narażając przy tym zdrowia dziecka.

W ciąży do żywienia i wagi należy podejść w rozsądny i wyważony sposób. Nie chodzi o to, żeby ciężarna zaczęła “jeść za dwoje” i opychała się ciastkami z kremem czy frytkami. Tak naprawdę wystarczy 200 – 300 dodatkowych kalorii dziennie podczas ostatnich trzech miesięcy, żeby osiągnąć zdrowe przybranie na wadze. Przede wszystkim warto zadbać o:

czarno białe zdjęcie

kobieta w różowej sukience

Minerały i witaminy

Twoje ciało potrzebuje dużo wody, aby efektywnie wypłukać toksyny. Picie dużych ilości wody pomoże również w celu zapobiegania zakażeniom układu moczowego i zaparciom. Woda będzie również utrzymywać bieżący przepływ składników odżywczych przez układ dziecka. Do podstawowych wartości odżywczych należą też witaminy z grupy B, B2 , D…

Waga

Może to być ciężkie do stwierdzenia, czy przybywasz na wadze, czy czujesz się ciągle tak samo. Możesz czuć jakbyś miała zaraz pęknąć, ale nie przytyłaś ani grama. Kobiety które próbują monitorować swoją wagę, mogą czuć potrzebę jedzenia mniejszych posiłków, ponieważ czują, że przybrały na wadze zbyt dużo, kiedy naprawdę nie przytyły. Zmniejszanie posiłków podczas ciąży nigdy nie jest dobrym pomysłem. Ale zawsze warto rozłożyć je w czasie na mniejsze porcje.

Ćwiczenia

Pływanie jest to doskonałe ćwiczenie, aby utrzymać odpowiednią wagę podczas ciąży. Jest to też dobry sposób na pozbycie się stresu. Jedną z najczęstszych dolegliwości kobiet ciężarnych są bóle pleców spowodowane nadmiernym obciążeniem kręgosłupa. Wywołuje je zmiana środka ciężkości związana z powiększającym się brzuszkiem oraz niedostatecznie mocne mięśnie głębokie, stabilizujące kręgosłup. Im te mięśnie lepiej podtrzymują kręgosłup, tym mniej jest on obciążony i mniej boli.

Należy oczywiście pamiętać o dobrej opiece ginekologicznej – to kluczowa sprawa w okresie ciąży, aby zdrowie przyszłej matki i jej dziecka była cały czas pod kontrolą. Wszystkie wahania wagi i jakiekolwiek diety powinny być z nim konsultowane. Trudno jednak wybrać lekarza kompetentnego, do którego będziemy miały całkowite zaufanie. Warto popytać swoich najbliższych o sprawdzonego i godnego polecenia specjalistę. Jeśli natomiast wstydzimy się porozmawiać ze znajomymi, warto poszukać w internecie dobrego ginekologa wpisując w wyszukiwarkę Google przykładowo „ginekolog praga”.

Życzymy nie zwariować w czasie ciąży i trzymać się zdrowo!

2 Comments »

  1. Fajna Mama.pl May 18, 2016 at 12:56 pm - Reply

    Mi również ciężko było utrzymać figurę op ciąży. Wykonywałam kilka ćwiczeń na uda i brzuch i udało mi się zachować piękną sylwetkę 🙂

    • Marcin B. May 18, 2016 at 3:04 pm - Reply

      Super, trzeba mieć motywację 🙂

Leave A Response »