Jaką dietę stosować w depresji?

Aneta Rachwał - Adamczyk March 5, 2017 0
Jaką dietę stosować w depresji?

Depresja jest trudną w walce chorobą psychologiczną. Bardzo duże znaczenie ma właściwie dobrana dieta, która jest bogata w pełnowartościowe składniki. Właściwa dieta poprawia nastrój, niweluje apatię, a dzieje się tak wówczas gdy jest bogata w kwasy tłuszczowe omega-3, kwas foliowy, witaminę B12, cynk, selen oraz żelazo.

Sposób odżywiania w czasie depresji

Cierpiąc na depresję powinniśmy zastosować dietę, która zawiera niewielką ilość słodyczy. Co prawda poprawiają nam one humor na krótki czas, ale w następnej kolejności znów następuje spadek nastroju.

Dieta co prawda nie jest wstanie wyleczyć depresji w sposób całkowity, jednakże może wpłynąć pozytywnie na przebieg choroby i wspomóc proces leczenia. Odpowiedni sposób odżywiania wspiera cały układ nerwowy, psychoterapię i farmakologię.

Depresja objawia się:

  • zaburzeniami nastroju,
  • negatywnymi myślami,
  • uczuciem smutku,
  • niepokoju,
  • lękiem,
  • zaburzeniami snu,
  • spadkiem apetytu
  • zmniejszonym zainteresowaniem aktywnościami
  • spadkiem koncentracji i zdolności poznawczych

Elementy diety zapobiegające depresji

  1. Węglowodany

Węglowodany pozytywnie wpływają na poprawę nastroju. W diecie sięgnąć jednak należy po zdrowe źródła węglowodanów między innymi pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce, a nie sklepowe słodycze które zawierają dużą ilość rafinowanego cukru.

  1. Aminokwasy

Białka zbudowane są z aminokwasów, co sprawia, że ich zwiększone spożycie prowadzić do wzrostu stężenia neuroprzekaźników w mózgu, a tym samym lepszej koncentracji, pamięci.

  1. Kwasy tłuszczowe omega-3

Mózg składa się niemal w  50% z tłuszczu, zaś 33 % stanowią tutaj kwasy omega 3. To właśnie one są rekomendowane w leczeniu zaburzeń psychicznych oraz depresji.

  1. Kwas foliowy

Osoby borykające się z depresją bardzo często cechują się zbyt niskim poziomem kwasu foliowego. Tym samym w procesie leczenia depresji należy w głównej kolejności uzupełnić jego braki. Równie ważne jest żelazo, cynk, witamina B12 i selen.

Leave A Response »