Jesienna chandra

Bartek M. September 22, 2017 0
Jesienna chandra

Lato dobiegło końca. Za oknem coraz chłodniej, dni się skracają. Spadające liście, coraz mniej słońca, zimny wiatr, deszcz – wszystko to sprawia, że większości z nas pogarsza się samopoczucie. Zaczynamy odczuwać spadek energii, czujemy się smutni, bardziej zmęczeni, mamy problemy z koncentracją, częściej się denerwujemy. Perspektywa kilku zimnych miesięcy zaczyna nas przerażać.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

To objawy jesiennej chandry. Na porę roku i pogodę nie mamy żadnego wpływu, jednak z chandrą można skutecznie walczyć. Przede wszystkim należy jak najwięcej korzystać z dziennego światła. Najlepiej spacerować każdego dnia co najmniej przez 30 minut nawet, kiedy jest chłodno i pochmurno. Przebywanie na świeżym powietrzu dotlenia organizm, a to poprawia nasze samopoczucie.

W cieplejsze weekendy warto wybrać się na dłuższy spacer, np. do parku, do lasu, na wycieczkę za miasto lub na przejażdżkę rowerową. Jeżeli pogoda nie zachęca do dłuższego przebywania na świeżym powietrzu, róbmy to, co sprawia nam przyjemność, spotykajmy się z przyjaciółmi, wybierzmy się do kina, do teatru, na basen, na tańce.

W walce z jesienną chandrą doskonale pomaga regularna aktywność fizyczna. Podczas ruchu uwalniane są endorfiny – hormony szczęścia – poprawiające nastrój. Dlatego nie warto spędzać długich jesiennych wieczorów na kanapie przed telewizorem. Jeżeli tylko mamy taką możliwość, zapiszmy się na zajęcia ruchowe – na fitness, siłownię, pływalnię, na zajęcia taneczne. Takie zajęcia pozwolą nam się odstresować, zrelaksować, nabrać energii. To także okazja do nawiązania nowych znajomości.

Jeżeli nie mamy czasu lub ochoty, by wieczorami wychodzić z domu, możemy ćwiczyć samodzielnie w zaciszu własnego domu. Nie są konieczne męczące, wykonywane w pocie czoła treningi. Ćwiczenia powinny sprawiać nam przyjemność.

Bardzo przyjemną formę ćwiczeń zapewnią nam niektóre urządzenia, np. rowerek treningowy, stepper czy orbitrek kettler. Na takich urządzeniach ćwiczyć może każdy. Dużą zaletą tego typu urządzeń jest możliwość ćwiczeń w dowolnej chwili, np. podczas oglądania ulubionego programu czy serialu w telewizji.

Starajmy się porządnie wysypiać, zadbajmy o właściwą dietę, posiłki jedzmy regularnie, spożywajmy pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Unikajmy nadmiernej ilości tłuszczu,  cukru, soli, ograniczmy też spożywanie kofeiny. Spędzajmy jak najwięcej czasu z najbliższymi, śmiejmy się, żartujmy, oglądajmy zdjęcia z wakacji.

Leave A Response »