Najlepsze suplementy na wiosnę

Bartek M. April 23, 2019 0

Wielkimi krokami zbliża się wiosna – dla niektórych ulubiona pora roku. W końcu będzie można się wybudzić z zimowego letargu! Przez zimne miesiące nie mieliśmy zapewne zbyt dużego dostępu do słońca czy świeżych warzyw i owoców. Nasz organizm musiał się zmagać z ujemnymi temperaturami i kapryśną pogodą. Dlatego warto teraz zastanowić się, co pozytywnego na wiosnę można zrobić dla siebie i jakie najlepsze suplementy możemy dostarczyć swojemu ciału, by miało energię na nowe wyzwania tego roku.

Najlepsze suplementy – witamina D

To witamina, którą co prawda powinniśmy dostarczać przez cały rok, ale jeżeli dotychczasowo tego nie robiliśmy, to wiosna jest najlepszym czasem by zacząć. Niestety, przez nasze położenie geograficzne często mamy niedobór tej witaminy – to przez małą ilość słońca, które jest jej źródłem. A trzeba wiedzieć, że zbyt mała ilość witaminy D w organizmie może objawić się wieloma dolegliwościami. Może to być bezsenność, problemy z koncentracją, czy bóle głowy. Osoby, u których stwierdzono niedobór, skarżą się również na ciągłe zmęczenie czy nietolerancje jelitowe. Najlepszym suplementem – witaminą D zainteresowani są w szczególności sportowcy, u których niedobór tej witaminy może powodować przykre dolegliwości. Więcej na ten temat przeczytacie między innymi na stronie Synergiczni.pl.

Najlepsze suplementy – L- glutamina

Wiosną o wiele częściej niż w innych miesiącach łapiemy lekkie przeziębienia i choroby. Jest to spowodowane zazwyczaj obniżoną odpornością oraz zmieniającą się pogodą – rano często jest jeszcze chłodno, w dzień bardzo ciepło, a wieczorem znowu zimno. Takie różnice temperatur na niektórych działają bardzo niekorzystnie. A więc wśród najlepszych suplementów na wiosnę znajdziemy L- glutaminę. Jest to aminokwas wspomagający pracę systemu immunologicznego. Jednak nie musimy go zażywać cały rok, bowiem jest on produkowany przez nasz organizm. Natomiast w wypadku stanów zapalnych, dłuższych przeziębień, okresów przejściowych, okresów, gdy jesteśmy zmęczeni, przepracowani, a także pod wpływem dużego wysiłku fizycznego – wtedy zastanówmy się nad suplementacją tego aminokwasu.

Najlepsze suplementy – Witamina C

Wiosną nie mamy dużego dostępu do świeżych owoców i warzyw (przynajmniej tych naszych, rodzimych), które nie byłyby przechowywane w magazynach. Nasza dieta może więc być uboga w witaminę C. Ponadto podczas obróbki termicznej (gotowanie, smażenie) bardzo wiele tego składnika niestety ginie. To powoduje, że może zacząć nam go brakować, a jest bardzo potrzebny do codziennego funkcjonowania. To dzięki witaminie C wzmacnia się nasz układ odpornościowy (dlatego tak często jest zalecana przy infekcjach) oraz układ krążenia. Jej niedobór może objawiać się zmęczeniem, sennością, bólami mięśni oraz stawów. Łatwo zaobserwować czy szybko goją się nam ranki i siniaki, czy nie krwawią dziąsła – to także może być cenną wskazówką przy niedoborze. Jeżeli któryś z tych objawów występuje – zastanówmy się nad dodatkową suplementacją.

W naszym życiu bardzo ważną rolę odgrywa dieta. Jednak niemożliwe jest, byśmy dostarczali wszystkie składniki za jej pomocą – istnieje w końcu mnóstwo czynników, które wpływają na przyswajalność witamin i minerałów. Dlatego warto obserwować swój organizm i reagować w razie potrzeby, by szybko wdrożyć odpowiednią suplementację. Najlepsze suplementy to takie, które pozytywnie wpłyną na nasze zdrowie.

Leave A Response »