Opóźnij starzenie się dzięki aktywności fizycznej

Marcin B. April 7, 2017 0
Opóźnij starzenie się dzięki aktywności fizycznej

Jeżeli ktoś twierdzi, że zdrowy ruch wskazany jest wyłącznie dla osób młodych to jest w głębokim błędzie. Oczywiście, w przypadku seniorów zarówno rodzaj, jak i częstotliwość wykonywanych ćwiczeń jest dużo lżejsza. Nie mniej jednak w ich przypadku aktywność fizyczna to nie tylko opóźnianie procesu starzenia się, ale i minimalizacja ryzyka wielu schorzeń, czy poprawa samopoczucia psychicznego.

Poduszki ortopedyczne

Zanim jednak o aktywności fizycznej kilka słów o tym jak ważny w przypadku osób starszych jest zdrowy wypoczynek w czasie snu. W tym celu warto sięgnąć po poduszki ortopedyczne do spania. Przede wszystkim minimalizują ryzyko wielu schorzeń kręgosłupa. Tego typu poduszki redukują ból i uczucie sztywności w okolicach pleców, szyi i karku. Są bardzo wygodne. Poduszki ortopedyczne są doskonałą formą profilaktyki, jak i mogą być dodatkowym elementem rehabilitacji.

Pływanie – dla ciała i umysłu

Pływanie jako jedna z najbezpieczniejszych form aktywności fizycznej często zalecana jest osobom starszym. Co więcej zalecane również jako rehabilitacja np. po udarach mózgu. Pływając nie tylko wzmacnia się mięśnie i kości, ale i redukuje napięcie mięśni. Wyrównuje się również oddech i poprawia krążenie, a także czynność serca.

Zumba gold

Zumba to w ostatnim czasie bardzo popularna forma aktywności fizycznej. Jedną z jej katorgi jest zumba gold, czyli zajęcia dla seniorów. Same choreografie są dużo lżejsze, ponadto w czasie zajęć jest kilka przerw.

Świeże powietrze najlepszym lekarstwem

W związku z tym nawet zwykły spacer może być doskonałym rozwiązaniem. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszy się nordic walking, czyli popularne „chodzenie z kijkami”. W wielu przypadkach zaleca się również krótkie przejażdżki na rowerze.

Leave A Response »