Siedź w pracy zdrowo i wygodnie

Marcin B. March 8, 2017 0
Siedź w pracy zdrowo i wygodnie

Kiedyś bóle kręgosłupa były domeną osób starszych. Aktualnie do gabinetów lekarskich zaglądają coraz młodsi pacjenci. Powód? Przemęczenie, stres, a przede wszystkim siedzący tryb życia. Początkowe bóle w okolicach pleców, szyi i kręgosłupa nierzadko są początkiem poważniejszych schorzeń. Tymczasem to my sami możemy zadbać o zdrowie naszego kręgosłupa wystarczy wprowadzić do życia kilka prostych nawyków.

Praca kierowcy – skupienie i zmęczenie

Praca zawodowego kierowcy polega na wielogodzinnych podróżach, które wiążą się z maksymalną koncentracją. Jej skutkiem z kolei jest napięcie mięśni. Warto więc dbać o nie. W związku z tym planując dłuższą podróż warto poświęcić 15 minut na rozgrzewkę. Może to być krótka przebieżka, podskoki, czy proste wymachiwania rękoma. Zaleca się też przystanki co ok. 1,5 godziny w czasie których warto dotlenić organizm.

Jeśli chodzi o prawidłowe siedzenie za kierownicą to tu też mamy kilka zasad. Zaczynając od głowy zwróć uwagę, aby zagłówek był właśnie na wysokości szczytu głowy. Oparcie musi być tak wyprostowanie, aby tułów znajdował się w pełnym pionie. Jeśli chodzi o ręce to powinny być przede wszystkim lekko ugięte w łokciach. Kierowca powinien mieć możliwość ułożenia nadgarstków na szczycie kierowcy bez odrywania pleców od oparcia. Dłonie z kolei należy układać na kierownicy w pozycji „za piętnaście trzecia”. Zwróć też uwagę by przy wciśniętym pedale sprzęgła Twoja lewa noga była lekko zgięta w kolanie. Ważne też jest ułożenie pasów, które powinny obejmować ramie i tułów.

Niezwykle ważny jest również sposób wsiadania i wysiadania z samochodu, gdzie przy wysiadaniu najpierw należy wyłożyć na zewnątrz jedną nogę, a następnie drugą. Kolejno opierając się na rękach i nogach należy powoli wysiąść z samochodu. Istotne, by Twój kręgosłup nie wyginał się w żadną ze stron i był cały czas prosty. Podobną kolejność należy zachować przy wsiadaniu do samochodu.

Zdrowe siedzenie w biurze

Jak wiadomo praca biurowa w 90% opiera się na siedzeniu przed komputerem. W związku z tym jak siedzieć, by siedzieć dobrze? Zacznijmy od samego krzesła, które powinno mieć regulowaną wysokość, oparcie, a także podłokietniki.

Jeśli chodzi o wzrok to powinien znajdować się on na wprost ekranu monitora tak, by głowa nie musiała się odchylać w żadną ze stron. Plecy maksymalnie wyprostowane z pełnym podparciem w odcinku lędźwiowym. Dłonie na klawiaturze ułożone prosto. Nogi pod biurkiem powinny mieć pełną swobodę przy czym należy zwrócić uwagę, by stopy miały podparcie.

Rób przerwy w pracy

Bardzo ważne jest, by w ciągu 8 godzin spędzonych w biurze poświęcić choć kwadrans na rozciągnięcie się, czy zwyczajne dotlenienie na świeżym powietrzu.

Po co nam zdrowe siedzenie?

Siedzący tryb pracy powoduje, że nasze mięśnie ulegają zastygnięciu. Niestety często jest to początek trudnych do wyleczenia schorzeń. W odpowiedzi na ten problem zaczęto stosować tzw. dynamiczne siedzenie, które powoduje, że mimo pozycji siedzącej mięśnie nie zastygają. Co więcej pozostają w ciągłym ruchu jednocześnie odciążając nasze plecy. Więcej na ten temat możesz przeczytać tu https://www.sissel.com.pl/webpage/dynamiczne-siedzenie.html.

Leave A Response »