Witamina C – dla uczniów, sportowców, kobiet w ciąży i seniorów

Bartek M. June 21, 2018 0
Witamina C – dla uczniów, sportowców, kobiet w ciąży i seniorów

Witamina C to jeden z najbardziej wszechstronnych suplementów diety. Sięgamy to tabletki zawierające witaminę C – gdyż związek ten uznawany jest za doskonały sposób na wzmocnienie odporności. Wielu z nas nie wyobraża sobie okresu jesienno – zimowego bez wzmacniania organizmu witaminą C. Ale wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że witamina C to związek o szerokim spektrum działania, który powinien być stale dostarczany w wysokich dawkach. Dbając o dobrze zbilansowaną dietę dostarczamy pewnych ilości witaminy C naturalnej – jednak współczesny model życia sprzyja znacznie większemu zapotrzebowaniu na witaminę C. Za moment dowiesz się, kto powinien dostarczać większych dawek witaminy C i jakie korzyści dla zdrowia wiążą się z wyższą podażą witaminy C.

Ile witaminy C potrzebujesz?

Witamina C to jeden z najsilniejszych antyutleniaczy. Tego typu związki okazują się być niezbędne w procesach neutralizacji wolnych rodników, czyli reaktywnych form tlenu. Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej jesteśmy narażeni na szkodliwy wpływ wolnych rodników, a sprzyja temu stres, zanieczyszczenia środowiska, nadużywanie leków, palenie papierosów… Nie trudno zatem domyślić się, że ustalone przed laty zapotrzebowanie na witaminę C nieco traci na aktualności. Oficjalne dane mówią o konieczności dostarczenia około 40 – 70 mg witaminy C dziennie. W praktyce jednak nie brakuje czynników, które znacząco zwiększają zapotrzebowanie na tą witaminę. Najważniejsze z nich to:

– okres wzrostu i rozwoju

– ciąża i laktacja

– uprawianie sportu

– praca fizyczna lub umysłowa

– narażenie na stres

– zamieszkanie zanieczyszczonych regionów

– wiek podeszły

– osłabienie odporności

– choroby przewlekłe

Niemal każdy z nas powinien stale bądź okazyjnie dostarczać sporych dawek witaminy C. Z racji faktu, że witaminę C trudno jest przedawkować, a nasz organizm nie ma możliwości syntezy witaminy C – można stosować nawet dawki rzędu 1 – 2 g. Coraz częściej pojawiają się opinie, że właśnie takie wysokie dawki witaminy C naturalnej umożliwią jej działanie prozdrowotne w organizmie. Jak zatem pozyskać takie dawki witaminy C?

Witamina C naturalna – dieta to za mało

Witamina C dostarczana jest z codzienną dietą. Najważniejsze jej źródła to warzywa i owoce, jednak pamiętać należy, aby spożywać je w miarę możliwość na surowo, unikać należy ponadto długotrwałego przechowywania żywności. Większość z nas za najbogatsze źródło witaminy C naturalnej uważa cytrusy, podczas gdy w rzeczywistości mnóstwo tej witaminy zawierają następujące składniki diety:

– owoce dzikiej róży

– acerola

– czarne porzeczki

– kiwi

– truskawki

– natka pietruszki

– pomidory

– ziemniaki

– papryka

Bogatą w warzywa i owoce dietę należy uzupełnić suplementami diety. Jeśli jednak wraz z dietą dostarczamy witaminy C naturalnej, jaki pożytek przyniesie naszemu organizmowi suplementowanie syntetycznej witaminy C? Pożytek z tego żaden, co więcej – syntetycznej witaminie C w suplementach diety towarzyszą także inne syntetyczne dodatki o potencjalnie szkodliwym działaniu – konserwanty, barwniki, aromaty. Można jednak znaleźć wartościowe suplementy diety z witaminą C. Jak je rozpoznać?

Suplement diety jakości premium zawiera witaminę C naturalną, a zatem w jego składzie znajdziemy ekstrakty owocowe. Najbogatszymi źródłami witaminy C są owoce aceroli i dzikiej róży. Dodatkowo ekstrakty te zawierają także inne cenne antyutleniacze zwiększające biodostępność witaminy C, a zatem jej skuteczność. Taką naturalną witaminę C znajdziesz w suplemencie diety polskiej marki Cheers. Formuła tego suplementu wolna jest od jakichkolwiek syntetycznych dodatków, a dodatkowo wzbogacona jest o selen, bioflawonoidy cytrusowe oraz kwas elagowy. Preparat jest przetestowany klinicznie i poddawany rygorystycznym kontrolom jakości. W dziennej porcji zawartych jest 1000 mg witaminy C – to dokładnie tyle, ile potrzebujemy, aby móc cieszyć się nienagannym zdrowiem przez długie lata.

Leave A Response »